آخرین جزئیات از نبش قبر مجید عبدالباقی برادر مالک متروپل

قبر مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک متروپل که در کنار برادر خود در استان اصفهان به خاک سپرده شده بود، گشوده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساختمان متروپل آبادان در تاریخ دوم خردادماه ۱۴۰۱ ریزش کرد و ۴۳ کشته، ۳۷ مصدوم و ۳۸ مفقودی به‌جا گذاشت. در این حادثه گفته شد که حسین عبدالباقی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ عبدالباقی و مالک ساختمان متروپل آبادان هم در میان کشته‌شدگان بوده است. مجید، برادر حسین عبدالباقی مالک و سازنده ساختمان متروپل آبادان نیز اول مردادماه به ضرب گلوله به قتل رسید.

عوامل نبش قبر مجید عبدالباقی دستگیر شدند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان، اظهار کرد: نبش قبر مجید عبدالباقی در شهرستان دهاقان توسط دو فرد انجام شده است. این افراد بعد از نبش قبر به آبادان بازگشتند که پس از شناسایی دستگیر شدند.

وی درخصوص انگیزه این افراد از نبش قبر، افزود: این افراد که با متوفی نسبت فامیلی دارند برای اینکه متوجه شوند آیا جسد دفن شده متعلق به مجید عبدالباقی است یا نه، اقدام به نبش قبر کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: برای دو نفر به اتهام نبش قبر در دادسرای شهرستان دهاقان پرونده تشکیل شده است.

جزئیات شناسایی و دستگیری عوامل نبش قبر مجید عبدالباقی

مرتضی رعیتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با اشاره به نبش قبر مجید عبدالباقی در محله عطاآباد شهر دهاقان، اظهار کرد: این اقدام توسط دو نفر که اهل آبادان بوده‌اند با هدف این‌که آیا فرد مدفون مجید عبدالباقی است یا خیر، انجام شده و افراد مذکور پس از این اقدام به آبادان بازگشتند.

وی افزود: هویت این افراد بلافاصله شناسایی شد و پس از انجام نیابت قضائی، افرادی که ساکن آبادان بوده‌اند، دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان ادامه داد: در این خصوص یک پرونده نبش قبر در شهرستان دهاقان برای این دو متهم تشکیل شده و در جریان رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده نسبت فامیلی با قاتلان مجید عبدالباقی دارند. فعلاً این افراد پس از اخذ ضمانت آزاد هستند.

گفتنی است طی روزهای گذشته افرادی اقدام به نبش قبر مجید عبدالباقی برادر مالک متروپل در محله عطاآباد دهاقان کرده بودند.

نبش قبر مجید عبدالباقی توسط خانواده قربانیان متروپل

قبر مجید عبدالباقی در ساعت تقریبی ۲:۳۰ بامداد پنجشنبه ششم مردادماه توسط یکی از اعضای خانواده جان‌باختگان متروپل نبش شد و این فرد پس از باز کردن کفن مجید عبدالباقی و گرفتن فیلم از جسد وی، مجدداً قبر را به حالت اولیه درآورد و به آبادان بازگشت.

با توجه به تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته در اطراف آرامستان گلستان شهدای عطاآباد واقع در استان اصفهان، خیلی زود خودروی متهم شناسایی و توسط دوربین‌های جاده‌ای تا شهرستان آبادان رصد شد.

در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد و با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب آبادان، متهم به نبش قبر در مخفی‌گاه خود در آبادان شناسایی و دستگیر شد و موضوع در دست بررسی است.

پس از نبش قبر مجید عبدالباقی، خانواده او روی قبرش را بتن‌ریزی کردند. همسر و فرزندان مجید عبدالباقی بعد از مرگ او به شدت در غم و شوک فرو رفته و برای همیشه از آبادان رفتند و احتمالاً هیچ‌کدام از اعضای خانواده عبدالباقی دیگر به آبادان باز نخواهند گشت.

کد خبر 594260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.