پشت پرده حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به غزه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه و ترور یکی از شخصیت‌های برجسته جهاد اسلامی جنایت‌کارانه بود.

مصیب نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار کرد: اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و ترور یکی از شخصیت‌های برجسته جهاد اسلامی، یک کودک و تعدادی مرد میانسال، جنایت‌کارانه بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از وساطت مصر این حملات را آغاز کرد که با واکنش جهاد اسلامی و موشک‌باران مناطق اطراف غزه و مناطق اشغالی همراه بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: به طور معمول زمانی که رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار می‌گیرد بدون هیچ تعللی حمله و کشتار را علیه مردم مظلوم غزه آغاز می‌کند. از طرفی رژیم صهیونیستی هم برای جلوگیری از واکنش نیروهای مقاومت دست به دامن واسطه‌ها می‌شود که متأسفانه در این زمینه مصر نتوانسته نقش مهمی ایفا کند.

نعیمی خاطرنشان کرد: اسرائیل تشکیلاتی نیست که بخواهد به توافق، تعهد یا وساطت پایبند باشد، همچنین با چراغ سبز آمریکایی‌ها هر زمان و به هر شکل نقض عهد کرده و هر جنایتی را مرتکب شده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز برای ایجاد فشار، بارها مناطق مسکونی غزه تحت بمباران شدید قرار داده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: در حال حاضر محاصره و فشار علیه غزه پابرجا است و اسرائیل اعلام کرده است به زودی برق این منطقه را قطع و فشار اقتصادینیز را بر غزه مضاعف خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد بمباران و ناامنی در این منطقه که حدود ۲.۵ میلیون جمعیت دارد، ادامه داشته باشد، از این‌رو وساطت‌های غربی‌ها به ویژه کشور مصر جز بازی و فریب افکار عمومی نتیجه دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه مسئول تشدید پیامدهای تنش در غزه اسرائیل است زیرا بدون اطلاع حملات را آغاز کرده است، گفت: آن‌ها تصور می‌کردند این حملات بازدارنده است و اگر این اقدام را انجام ندهند در آینده حملات غزه آغاز خواهد شد، از این رو پیش‌دستی کردند و منازل را تخریب، تعدادی را قربانی و حدود ۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

نعیمی افزود: توجیهاتی که مقامات رژیم اسرائیل برای انجام این حملات مطرح می‌کنند به هیچ‌وجه قابل پذیرش افکار عمومی نیست.

کد خبر 594206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.