آنچه در مورد واکسن های مسافرتی باید بدانید

باور کنید یا نه، بالاخره تابستان از راه رسید. امسال، با کاهش محدودیت‌های سفر COVID-19، برخی از کارشناسان سفر پیش‌بینی می‌کنند تابستان 2022 شلوغ‌ترین فصل سفر تا کنون باشد. 

چه برای ماه‌ها (یا سال‌ها!) تعطیلات رویایی خود را برنامه‌ریزی کرده باشید یا به تازگی شروع به فکر کردن در مورد امکانات بین‌المللی کرده‌اید، احتمالاً سؤالاتی در مورد واکسن‌های مسافرتی دارید. حتما بهترین جراح سینه در تهران را در لیست ببینید.

با توجه به تغییرات سریع اطلاعات واکسن که همه ما در طول دو سال گذشته با آن مواجه شده ایم، در اینجا برخی از پاسخ های فعلی به سوالات متداول سفر آورده شده است. از بهترین روانپزشک در تهران کدام یک را می شناسید؟

قبل از سفر چه واکسن هایی بزنم؟

بهترین گزینه برای به روز ماندن در مورد تمام اطلاعات واکسن سفر این است که وب سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را زیر نظر داشته باشید. بسته به مقصد، سن، وضعیت سلامتی و غیره، واکسیناسیون مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. مهم نیست به کجای جهان می روید، مطمئناً می خواهید مطمئن شوید که شما و خانواده تان در مورد همه واکسن های معمول ایالات متحده به روز هستید. واکسن های توصیه شده بر حسب سن متفاوت است، اما بزرگسالان 27 تا 60 ساله قطعا باید در موارد زیر به روز باشند:

  • واکسن آنفولانزای فصلی (سالانه). این واکسن فقط در ماه های خاصی از سال (معمولا پاییز تا بهار) در مطب های One Medical موجود است. با این حال، در صورت نیاز برای سفر، ممکن است خارج از آن زمان ها در کلینیک هایی مانند Passport Health یا وزارت بهداشت محلی شما در دسترس باشد.

  • واکسن کزاز، دیفتری، سیاه سرفه (Tdap) (اگر در نوجوانی یک بار آن را دریافت نکرده باشید) و یک واکسن تقویت کننده هر 10 سال یکبار. زنان همچنین باید واکسن Tdap را هر بار که باردار می شوند، ترجیحاً در هفته های 27 تا 36 دریافت کنند.

  • یک واکسن زوستر (برای جلوگیری از زونا و عوارض ناشی از زونا) برای بزرگسالان سالم 50 ساله و بالاتر

  • واکسن سرخک، اوریون، سرخجه (MMR) برای متولدین بعد از 1956

  • هپاتیت B

  • واریسلا (آبله مرغان) برای متولدین بعد از 1980

  • واکسن‌های اضافی ممکن است برای بزرگسالان به دلیل شرایط شغلی یا مدرسه، مسائل بهداشتی و غیره توصیه شود.

علاوه بر واکسیناسیون های معمول در ایالات متحده، باید مطمئن شوید که واکسن های مورد نیاز کشوری که از آن بازدید می کنید دریافت می کنید. برای تعیین اینکه دقیقاً به کدام واکسن نیاز دارید، از فهرست کامل مقصدهای CDC دیدن کنید. الزامات ممکن است بسته به کشور بسیار متفاوت باشد - به عنوان مثال، برزیل سوابق واکسیناسیون های به روز و معمول از جمله واریسلا، Tdaps، آنفولانزا، MMR، فلج اطفال، و زونا، علاوه بر COVID-19 فعلی، تیفوئید، هپاتیت A و هپاتیت را توصیه می کند. واکسن های B بسته به مقصد سفر شما ممکن است واکسن تب زرد توصیه شود. CDC همچنین توصیه می کند که مسافرانی که به مقصدهای خاصی می روند از داروهای نسخه ای برای جلوگیری از مالاریا استفاده کنند.

بیشتر کشورها نیاز به واکسیناسیون به‌روز کووید دارند، اما برخی محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند تا به مسافران واکسینه نشده اجازه ورود تا زمانی که می‌توانند منفی باشند را کاهش داده‌اند. تست COVID-19. برخی از کشورها مانند اسپانیا در حال حاضر به مسافران واکسینه نشده اجازه ورود می دهند تا زمانی که بتوانند مدرکی مبنی بر بهبودی کووید-19 در مدت زمان معین ارائه کنند. الزامات واکسن و آزمایش کووید-19 بین کشورها بسیار متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که قبل از سفر، شرایط خاص کشوری را که وارد می‌شوید و به آن بازمی‌گردید، بررسی کنید.

آنچه در مورد واکسن های مسافرتی باید بدانید

تفاوت بین واکسن های معمول، توصیه شده و مورد نیاز چیست؟

هنگام تحقیق درباره اینکه کدام واکسن‌های مسافرتی نیاز دارید، ممکن است با زبان گیج‌کننده و مشابهی روبرو شوید، از جمله ارجاع به واکسن‌های «روتین»، «توصیه‌شده» و «الزامی». پس تفاوت چیست؟ در اینجا تعاریف کلی برای هر کدام آورده شده است:

واکسیناسیون های معمول (که گاهی اوقات به عنوان واکسیناسیون "استاندارد" شناخته می شود) واکسیناسیون هایی هستند که برای هر فرد در ایالات متحده بر اساس سن، سلامتی و عوامل دیگر توصیه می شود. این واکسن ها شامل واکسن هایی هستند که در بالا ذکر شد، مانند فلج اطفال، MMR، هپاتیت B و Tdap و غیره. در حالی که بسیاری از افراد در دوران کودکی این واکسن ها را دریافت می کنند، برخی از واکسن ها (مانند کزاز) نیاز به واکسن های تقویت کننده دارند و برخی (مانند واکسن آنفولانزا) باید سالانه دریافت شوند.

واکسیناسیون‌های لازم واکسیناسیون‌هایی هستند که بر اساس مقررات دولتی آن کشور برای ورود مسافر به یک کشور اجباری است. برای مثال، بخش‌های خاصی از آمریکای جنوبی و آفریقا فقط واکسن تب زرد را به مسافران توصیه نمی‌کنند، بلکه به مدرکی نیاز دارند که حداقل 10 روز قبل از ورود واکسن دریافت کرده‌اید. واکسن هایی که برای سفر شما مورد نیاز است به مقصد شما و به طور بالقوه ماهیت بازدید شما بستگی دارد (الزامات سفر کاری ممکن است با سفر تعطیلات متفاوت باشد). برخلاف واکسیناسیون های توصیه شده که برای محافظت از مسافر در برابر بیماری پیشنهاد می شود، واکسیناسیون های لازم برای جلوگیری از ورود مسافر به ویروسی مانند تب زرد به کشور است.

چقدر زودتر باید واکسن های مسافرتی خود را دریافت کنم؟

طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS)، مسافران باید حداقل 4 تا 6 هفته قبل از سفر واکسینه شوند. دریافت واکسن‌ها خیلی زودتر از تاریخ عزیمت به واکسن‌ها زمان کافی برای شروع کار می‌دهد و معمولاً زمان کافی برای دریافت بیش از یک دوز در صورت نیاز است. با این حال، ما همچنان توصیه می کنیم حتی اگر سفر شما زودتر از 4 هفته طول بکشد، برای واکسیناسیون وارد شوید.

مصونیت بعد از واکسیناسیون مسافرتی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ماندگاری ایمنی به خود واکسن بستگی دارد. به گفته CDC، کارشناسان مدت زمان حفاظت از واکسن کووید-19 را تحت نظر دارند، اما در حال حاضر شاهد کاهش محافظت در طول زمان برای گروه‌های خاصی از افراد هستند، به همین دلیل است که به‌روز ماندن در مورد توصیه‌های تقویت‌کننده حیاتی است. سایر واکسن‌ها، مانند واکسن آنفولانزا، باید سالی یک‌بار برای محافظت در برابر سویه‌های فعلی ویروس دریافت شوند، و برخی از واکسن‌ها مانند تب زرد، محافظت مادام‌العمر را برای بیشتر افراد ارائه می‌کنند. دانستن اینکه کدام واکسن‌ها را برای سفرتان نیاز دارید، به تصمیم‌گیری‌های شما در مورد اینکه چه زمانی آن‌ها را تزریق کنید و هر چند وقت یک‌بار تقویت یا واکسن‌های اضافی دریافت کنید، کمک می‌کند.

کد خبر 594197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.