چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

پیراهن شماره ۹ در تیم فوتبال آرسنال به یک معضل تبدیل شده است و هر بازیکنی که آن را می‌پوشد، یک ناکام بزرگ لقب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیراهن شماره ۹ یکی از محبوب‌ترین پیراهن‌ها محسوب می‌شود اما این شماره به طور کلی به مهاجم اصلی یک باشگاه داده می‌شود. بازیکنان بزرگی مانند رونالدو (برزیلی)، گابریل باتیستوتا، روبرت لواندوفسکی، بابی چارلتون، فرناندو تورس و آلفردو دی استفانو پیراهن‌های شماره ۹ را برای باشگاه‌ها و کشورهای خود پوشیده‌اند و این شماره را به یکی از نمادها تبدیل کرده‌اند؛ اما وقتی صحبت از آرسنال می‌شود، پیراهن شماره ۹ آن‌ها اغلب به عنوان پیراهن نفرین شده در نظر گرفته می‌شود.

از سال ۱۹۹۸، زمانی که داوور شوکر مهاجم کروات به باشگاه پیوست و پیراهن شماره ۹ را به تن کرد، بازیکنانی که این شماره را بر تن کرده‌اند واقعاً در باشگاه عالی نبوده‌اند. از خولیو باتیستا و ادواردو گرفته تا الکساندر لاکازت، با شماره ۹ توپچی‌ها نتوانستند به آن چیزی که انتظار می‌رفت برسند. با این حال مورد ادواردو، اوضاع کمی تأسف بار بود، زیرا او قبل از اینکه یک مصدومیت جدی وی را از مسیر خارج کند، دوران حرفه‌ای خود را در آرسنال درخشان آغاز کرده بود. البته استثناهایی در این روند وجود دارد، زیرا بازیکنانی مانند لوکاس پودولسکی هنگام پوشیدن پیراهن شماره ۹ آرسنال عملکرد خوبی داشت.

حالا خرید جدید توپچی‌ها، گابریل ژسوس در فصل آینده پس از جدایی لاکازت از باشگاه در تابستان امسال این پیراهن را بر تن خواهد کرد و هواداران آرسنال امیدوارند که این نفرین و طلسم به‌زودی بشکند. بازیکن سابق منچسترسیتی تاکنون در پنج بازی تدارکاتی هفت گل به ثمر رسانده است که شامل هت تریک مقابل سویا نیز می‌شود.

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۱- اکساندر لاکازت

این مهاجم فرانسوی در سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۵۳ میلیون یورو به اضافه هفت میلیون یورو به آرسنال پیوست. او در ۲۰۶ بازی برای توپچی‌ها ظاهر شد و طی پنج سال ۷۱ گل به ثمر رساند. او در دوران حضورش در آرسنال دو عنوان قهرمانی جام حذفی ۲۰۱۹/۲۰ و در سال ۲۰۱۷ نیز کامیونیتی شیلد را به دست آورد.

دوره: ۲۰۱۷-۲۰۲۲

جام‌ها: جام حذفی (۱)، کامیونیتی شیلد (۱)

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۲- لوکاس پرز

حضور مهاجم اسپانیایی در آرسنال کوتاه‌مدت بود زیرا او تنها یک فصل را در این باشگاه گذراند. او در سال ۲۰۱۶ به این تیم پیوست و در ۲۱ بازی تنها هفت گل به ثمر رساند. قبل از فصل ۲۰۱۷/۱۸ او به صورت قرضی به دپورتیوو لاکرونیا فرستاده شد و سپس در سال ۲۰۱۸ به وستهام فروخته شد.

دوره: ۲۰۱۶-۲۰۱۸

جام: جام حذفی (۱)

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۳- لوکاس پودولسکی

یکی از بهترین بازیکنانی که در قرن بیست‌ویکم پیراهن شماره ۹ آرسنال را بر تن کرده است، لوکاس پودولسکی وینگر آلمانی بود. او در سال ۲۰۱۲ به این باشگاه پیوست و دو سال و نیم را در این باشگاه گذراند. در ژانویه ۲۰۱۵ او برای نیم فصل به صورت قرضی به اینترمیلان فرستاده شد و قبل از فصل ۲۰۱۵/۱۶ فروخته شد. پودولسکی در ۸۲ بازی که برای آرسنال به میدان رفت، ۳۱ گل به ثمر رساند و بخشی جدایی‌ناپذیر از تیم قهرمان جام حذفی ۲۰۱۳/۱۴ آرسنال بود.

دوره: ۲۰۱۲-۲۰۱۵

جام: جام حذفی (۱)

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۴- پارک چو یانگ

این بازیکن کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ به آرسنال پیوست و تا سال ۲۰۱۴ ماندگار شد اما در این سه فصل، چند دوره قرضی هم در تیم‌های دیگر تجربه داشت. او در یک فصل و نیم حضور خود، تنها در هفت بازی برای این باشگاه به میدان رفت و تنها یک گل به ثمر رساند.

دوره: ۲۰۱۱-۲۰۱۴

جام: صفر

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۵- ادواردو

ملی‌پوش اصالتاً کروات اما متولد برزیل، شروعی چشمگیر در فوتبال خود در آرسنال داشت زیرا در نخستین فصل حضورش در سال ۲۰۰۷، موفق شد ۱۲ گل در ۳۱ بازی به ثمر رساند. متأسفانه به دلیل مصدومیت وحشتناک پس از درگیری با مارتین تیلور از بیرمنگام سیتی، پایش شکست و یک فصل کامل از میادین دور بود. او در سال ۲۰۰۹ به میادین بازگشت اما پس از بازگشت از مصدومیت وحشتناک، دیگر آن بازیکن سابق نبود. او در سال ۲۰۱۰ به شاختار دونتسک فروخته شد. ادواردو در ۶۷ بازی برای آرسنال به میدان رفت و ۲۱ گل به ثمر رساند.

دوره: ۲۰۰۷-۲۰۱۰

جام: صفر

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۶- خولیو باتیستا

این مهاجم برزیلی در فصل ۲۰۰۶/۰۷ تنها یک فصل را به صورت قرضی از رئال مادرید آمد و در آرسنال سپری کرده بود. او در ۳۵ بازی برای توپچی‌ها ۱۰ گل به ثمر رساند که شامل تنها سه گل در لیگ برتر می‌شود.

دوره: ۲۰۰۶/۰۷

جام: صفر

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۷- خوزه آنتونیو ریس

وینگر فقید اسپانیایی به مدت سه فصل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ در آرسنال بازی کرد و در ۱۱۰ بازی به میدان رفت و ۲۳ گل به ثمر رساند. او بخشی از تیم تاریخی «شکست‌ناپذیران» آرسنال بود و نقش مهمی در رسیدن توپچی‌ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۶ ایفا کرد. او به غیر از لیگ برتر، جام حذفی را در فصل ۲۰۰۴/۰۵ نیز به دست آورد و در سال ۲۰۰۴ کامیونیتی شیلد را فتح کرد. ریس یک مهاجم مرکزی نبود، او در آرسنال بیشتر یک وینگر بود.

دوره: ۲۰۰۴-۲۰۰۷

جام: لیگ برتر (۱)، جام حذفی (۱)، کامیونیتی شیلد (۱)

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۸- فرانسیس جفرز

این مهاجم انگلیسی در سال ۲۰۰۱ به آرسنال پیوست و تا سال ۲۰۰۴ در این باشگاه ماند. دوران جفرز با توپچی‌ها با مصدومیت همراه بود زیرا در دو سال، این مهاجم موفق شد تنها ۳۹ بازی برای این باشگاه انجام دهد و ۸ گل به ثمر برساند. او در دوران حضورش در آرسنال دو جام حذفی را به دست آورد.

دوره: ۲۰۰۱-۲۰۰۴

جام: جام حذفی (۲)

چه کسانی با پوشیدن پیراهن شماره ۹ ناکام شدند؟

۹- داوور شوکر

یک سال پس از عملکرد تاریخی کرواسی در جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۹۸، جایی که آن‌ها سوم شدند، داوور شوکر ستاره کرواسی از رئال مادرید به آرسنال پیوست. او تنها یک فصل را در باشگاه لندنی گذراند و سپس در سال ۲۰۰۰ به وستهام رفت. در تنها فصلی که پیراهن آرسنال را بر تن کرد، شوکر در ۳۹ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند.

دوره: ۱۹۹۹/۲۰۰۰

جام: صفر

کد خبر 594180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.