آماده‌باش آتش‌نشانی آستارا در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا، از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی این شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

بابک لطف‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۷ نیروی انسانی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با به‌کارگیری شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌ باش کامل برای خدمات‌رسانی شهروندان هستند.

وی افزود: هیئت‌ها در روز عاشورای حسینی از آتش‌زدن خیمه‌ها در کنار پارچه‌های هیئت، کابل‌های برق، زیر بالکن منازل، کوچه‌های باریک، در مجاورت درخت‌ها و اماکن مسقف پرهیز کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا به عزاداران حسینی توصیه کرد: هنگام مراسم آتش زدن خیمه‌ها با رعایت موارد ایمنی، مراقب کودکان خود باشند و از نزدیک شدن به شعله‌های آتش خودداری کنند.

لطف‌جویی خاطرنشان کرد: عزاداران در زمان برگزاری مراسم شام غریبان در معابر و خیابان‌ها از روشن کردن شمع در مجاورت درختان، خودروها، هیئت‌های با محافظ برزنتی و در داخل ظروف یک‌بارمصرف قابل اشتعال خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به گرم شدن شدید هوا احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها بسیار افزایش می‌یابد؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود با پرهیز از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها و از سوزاندن علفزارها و ضایعات برای پاکسازی پیرامون منازل خودداری کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: گاهی به‌خاطر چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ از رانندگان انتظار می‌رود در هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 594156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.