تدابیر سختگیرانه اسپانیا برای مقابله با بی‌آبی

اسپانیا برای مقابله با بحران خشکسالی سال ۲۰۲۲، روش صرفه‌جویی حداکثری را در پیش گرفته است چراکه سدهای این کشور کاهش ذخایر بی‌سابقه‌ای را نشان داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تابستان سال ۲۰۲۲ برای اروپای غربی با موج‌های شدید گرما و خشکسالی همراه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اسپانیا بدترین خشکسالی خود را از سال ۱۹۸۱ تجربه می‌کند و در بحبوحه ترس از بین رفتن محصولات، دولت‌های منطقه‌ای و شهری تصمیم گرفته‌اند مصرف آب را محدود کنند.

طبق اعلام دولت اسپانیا، ذخایر آبی این کشور در هفته گذشته ۴۰.۴ درصد از ظرفیت کل مخازن و سدها بود؛ در بعضی از مناطق، مانند حوضه رودخانه گوادیانا، که از کاستیا-لامانچا، اکسترمادورا و پرتغال جنوبی می‌گذرد، این درصد تنها ۲۶.۲ درصد از ظرفیت کل بود.

تدابیر سختگیرانه اسپانیا برای مقابله با بی‌آبی

کمبود آب، دولت‌های منطقه‌ای و شهرداری‌های سراسر کشور را بر آن داشته است تا اقداماتی را برای کنترل مصرف آب اتخاذ کنند. قطع آب در طول شب، محدودیت مصرف به ازای هر نفر در هر خانه، ممنوعیت دوش گرفتن در سواحل، شست‌وشوی اتومبیل، آبیاری باغ و پر کردن آب استخرهای خصوصی از جمله اقداماتی است که اسپانیا برای رفع بحران کم‌آبی در نظر گرفته است.

این محدودیت‌ها به‌ویژه بر مناطق گالیسیا، اندلس و کاتالونیا اعمال شده است اما اقدامات دیگری نیز برای کاهش مصرف آب وجود دارد که در سراسر کشور اتخاذ خواهد شد. به گفته مقامات منطقه، در مورد اندلس، سدها و حوضه‌های رودخانه در حال حاضر کمتر از ظرفیت لازم برای تأمین جمعیت در ماه‌های آینده است.

تنها خبر خوب برای اسپانیا این است که طبق گزارش اخیر منتشر شده در Statista، میانگین مصرف روزانه آب برای هر نفر در اسپانیا از آغاز قرن بیست‌ویکم کاهش یافته است.

در اوایل دهه سال ۲۰۰۰، اسپانیایی‌ها روزانه ۱۷۱ لیتر آب مصرف می‌کردند تا نیازهای مختلف خود را برآورده کنند. در سال ۲۰۱۸، زمانی که بررسی به پایان رسید، این رقم به ۱۳۲ لیتر کاهش یافته بود که نشان‌دهنده سازگاری و افزایش آگاهی در مورد صرفه‌جویی در آب است.

تدابیر سختگیرانه اسپانیا برای مقابله با بی‌آبی

کد خبر 594087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.