جهاد تبیین در برنامه امسال هیئات مذهبی/ برگزاری جلسات رفع شبهه در هیئت های عزاداری

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی هیئت‌های مذهبی را کانون جهاد دانست و گفت: در حال حاضر ریشه‌ای‌ترین جهاد امیدآفرینی است، امیدآفرینی بر اثر یک تبیین خوب از جبهه حق و مصاف آن با جبهه باطل اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فلسفه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیئت کانون جهاد است و در حال حاضر ریشه‌ای‌ترین جهاد امیدآفرینی به شمار می‌آید، امیدآفرینی بر اثر یک تبیین خوب از جبهه حق و مصاف آن با جبهه باطل اتفاق می‌افتد.

وی موضوع تبیین در هیئت مذهبی را پیش از انقلاب تا امروز مورد توجه آئین‌های عزاداری ماه محرم دانست و افزود: پیشرفت انقلاب اسلامی و اندیشه آن از دیرباز به عنوان یک وظیفه بنیادین مورد توجه بوده است، اما در شرایط کنونی و با شدت گرفتن اغواگری و جنگ تبلیغی دشمن، نیاز به سازماندهی دوباره در هیئت مذهبی احساس می‌شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در این باره گفت: علماء، روحانیون و واعظان دینی سررشته‌دار تبیین و هدایتگر تبلیغ دین هستند و وظیفه اصلی در جهاد تبیین بر عهده شرکت‌کنندگان در مساجد و هیئت است، یعنی در هر هیئت مذهبی، افراد دارای قدرت تبیین، اقناع و استدلال و همچنین امکان گفتگوی صریح و عمیق با جوانان، باید با همت والا به حقایق بپردازند.

وی با اشاره به چهارچوبی از برنامه جهاد تبیین، تصریح کرد: این افراد باید از معلومات روحانیت بهره گرفته و با تشکیل جلسات پرسش و پاسخ شبهات موجود در خصوص حرکت انقلاب و حقایق دینی را برطرف کنند و این برنامه امسال در هیئت‌های کشور اجرا خواهد شد.

حریزاوی درباره شبهات برخی افراد مبنی بر عدم مجوز ورود سیاست به هیئت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش به این ادعا پاسخ دادند و فرمودند ما هیئت سکولار نداریم، هیئت حول قیام سیدالشهدا (ع) شکل می‌گیرد و قیام سیدالشهدا (ع)، قیامی بر ضد طاغوت بود.

وی مراد از سیاسی نکردن هیئت‌ها را جناحی نشدن و عدم ورود به منافع اشخاص دانست و گفت: هیئت‌ها نباید به دسته‌بندی‌های جناحی محدود شوند اما وقتی از هیئت سیاسی و اسلام سیاسی صحبت می‌کنیم منظورمان این است که در هیئت به جریان طاغوت و اشرافیت و رانت‌خوار اعتراض شود.

کد خبر 594075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.