ملت ایران پرچم‌دار مبارزه با دشمنان اسلام است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شکست‌های بزرگی را متحمل شده است، گفت: امروز ملت ایران پرچم‌دار مبارزه با دشمنان اسلام است، دشمنان ما یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی امروز _ جمعه چهاردهم مردادماه_ در یادواره شهدای شهرستان بویین میاندشت که در مسجد جامع روستای بلطاق برگزار شد، اظهار کرد: واقعه عاشورا یک اتفاق در تاریخ اسلام و بشریت و در واقع یک مکتب انسان‌ساز و جریان‌ساز است، این مکتب درس‌های فراوانی برای مسلمانان و بشریت دارد و عبرت‌های بزرگی درون ما نهفته است.

وی افزود: سال ۶۱ هجری فرزند مولای متقیان امام‌علی (ع) توسط تعدادی از مسلمانان در خطه‌ای از عراق به شهادت رسید که علی (ع) در شکل‌گیری آن نقش اساسی داشت، کوفه شهر مجاهدان اسلام بود و آنان خاندان نبوت و امامت را می‌شناختند؛ و برای امام حسین (ع) ده‌ها هزار دعوتنامه فرستادند، امام حسین (ع) با هدف اینکه اسلام به مسیر اصلی خود برگردد به کوفه هجرت کرد؛ اما در روز واقعه امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: واقعه عاشورا نقطه عطفی در تاریخ بشریت و اسلام محسوب می‌شود؛ عده‌ای با مطالعه واقعه عاشورا افسوس خوردند، پس از واقعه عاشورا قیام‌هایی از جمله قیام مختار و توابین اتفاق افتاد، اما سودی نداشت.

سردار سلیمانی با اشاره به وجود دو جبهه اسلام ناب محمدی و یزیدیان در دنیای امروز، گفت: از ابتدای خلقت بشریت همیشه انسان‌ها به دلیل دو رویکرد و تفکر متفاوت در مقابل هم قرار می‌گرفتند، البته در تاریخ اسلام با توجه به اکمال دین اسلام توسط پیامبر اسلام (ص) این تقابل برجسته‌تر و همه جانبه‌تر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و تفکر علوی به پیروزی رسید، افزود: کسانی در انقلاب اسلامی آرمان امام حسین (ع) را دنبال کرده‌اند تا حکومت اسلامی تشکیل شود و زمینه قرار گرفتن بشریت در مسیر تکامل الهی در همه ابعاد فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگرچه امام حسین (ع) در روز عاشورا به شهادت رسیدند و در آن مقطع در ظاهر نتوانستند حکومت تشکیل دهند؛ اما هدف امام محقق شد و مکتبی را بنیان گذاشتند که تاریخ از آن درس بیاموزد و ملت ایران با رهبری امام با الگو از آن مکتب انقلاب اسلامی تشکیل داد.

سردار سلیمانی ادامه داد: امام در ابتدای سال ۵۸ فرمودند مردم آمدند تا به دست خودشان اسلام را پیاده کردند و در جای دیگر فرمودند در کجای تاریخ ملتی به مانند ملت ایران سراغ دارید.

وی گفت: تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید از شهرستان بویین میاندشت در دوران دفاع، نشان می‌دهد به فرهنگ عاشورا اعتقاد راسخ داشتند، با بستن سربند «یا امام حسین» راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا امام تنها نماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تمام دلارهای نفتی کشورهای غربی در اختیار رژیم بعث عراق بود، بیش از ۳۷ کشور حمایتش کردند، ملت ایران به تنهایی و با دست خالی با درس از مکتب عاشورا در مقابل دشمنان ایستاد و به پیروزی رسید؛ امروز با تکثیر الگوی جذاب علوی و عاشورایی وارد مرحله تمدن سازی شدیم، تمام سنگرهای کفر به دست جبهه اسلام فتح خواهد شد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: چهارسال قبل از پیروزی انقلاب ۱۶ آژانس اطلاعاتی آمریکا گزارش دادند که هیچ خطری متوجه حکومت پهلوی نیست، چون حکومت پهلوی تأمین کننده منافع آمریکا در منطقه بود؛ اکنون در فضای مجازی فیلم‌هایی از احترام کشورهای منطقه و اعراب به شاه ایران منتشر می‌شود؛ در واقع با ادای احترام به شاه به عنوان نماینده آمریکا در منطقه سرسپردگی خود به آمریکا را ثابت می‌کردند.

وی گفت: نخستین کار رضاخان پایان بخشیدن به نقش عشایر در دفاع از کشور بود، تا پیش از حکومت رضاخان هر وقت حکومت می‌خواست با حکومتی دیگر بجنگد از نیروی عشایر استفاده می‌کرد؛ عشایر مانع دسترسی و چپاول نفت ایران توسط انگلیسی‌ها بودند، لذا با دستور انگلیس سرکوب عشایر شروع شد تا جایی که با نیروی هوایی بر سر چادرهای عشایر بمب می‌ریختند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رضاخان زمانی که جنگ جهانی دوم رخ داد بلافاصله تسلیم متفقین شد و حتی یک تیر برای دفاع از تمامیت ارضی کشور شلیک نکرد؛ کشور به اشغال متفقین درآمد و ارتش رضاخان فرار کردند و متفقین در خیابان‌های تهران با خودروهای خود می‌گشتند و نوامیس سرزمین را از خیابان‌ها جمع و به پادگان‌های خود می‌بردند، اما بیان این رویدادها چون به نفع غربی‌ها نیست حرفی از آن در محافل و فضای مجازی نمی‌زنند.

سرتیپ سلیمانی گفت: عده‌ای با عملیات‌های روانی تصمیم دارند پیشرفت‌های ایران را نادیده بگیرند، اما هیچکدام از روندهای پیشرفت ملت ایران در سایه حکومت اسلامی و به برکت خون شهدا کند نشده است، مشکلات موجود در کشور نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما به ویژه رژیم صهیونیستی شکست‌های بزرگی را متحمل شدند، گفت: امروز ملت ایران پرچم‌دار مبارزه با دشمنان اسلام است، دشمنان ما یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سرود سلام فرمانده نشان دهنده عمق نفوذ فرهنگ مهدویت، امامت و عاشورا است، افزود: حتی در ایالت‌های آمریکا و در سرزمین‌های اسلامی به صورت گسترده خوانده شد و تنها بخشی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

کد خبر 594074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.