اجرای پروژه‌های آبخیزداری ضرورت دارد/ بصیرت‌افزایی باید در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه بویین میاندشت گفت: پروژه‌های آبخیزداری موجب تغذیه منابع زیرزمینی و جلوگیری از هدایت روان آب‌ها به سدهای خارج شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین‌ومیاندشت اظهار کرد: مقاومت جوانان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) است؛ امروز نیز جوانان ایران به عشق اباعبدالله الحسین (ع) برای دفاع از حرمین ائمه اطهار در خارج مرزها با دشمنان اسلام در جنگ هستند.

وی افزود: ایستادگی و شجاعت از خصوصیات یاران عاشورایی است؛ مانند یاران اباعبدالله الحسین نباید از عده و عقده دشمن هراس داشته باشیم.

امام‌جمعه بوئین‌ومیاندشت با بیان اینکه حرکت در مسیر عاشورا باعث ماندگاری جمهوری اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: دشمن با تمام قوا به میدان مبارزه آمده و از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، باید بصیرت افزایی در جامعه نهادینه شود.

اسکندری با بیان اینکه شبه‌افکنی و فتنه‌انگیزی باعث تنهایی اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا شد، تصریح کرد: دشمن در در فضای مجازی و جامعه علیه نظام شبه افکنی می‌کند؛ لازم است افسران جنگ نرم برای تبیین افکار عمومی وارد صحنه شوند تا ولی فقیه در جامعه تنها نماند.

وی اضافه کرد: برخی با مقایسه نادرست از دوران طاغوت با دوران انقلاب؛ به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند، با وجود اینکه طاغوت با غربی‌ها تعامل داشت و پهلوی نماینده آمریکا در کشور بود، اما کشور ایران دچار قحطی و عقب افتادگی بود.

امام‌جمعه بوئین‌ومیاندشت گفت: بدون ولی فقیه زندگی در جامعه میسر نیست، افرادی که علم دینداری به دست دارند باید نفر نخست در رکاب ولی فقیه باشند، ظهور منجی عالم بشریت آمادگی فردی و قلبی نیاز دارد.

اسکندری با بیان اینکه جلوگیری از بحران سیلاب نیاز به اجرای پروژه آبخیزداری است، گفت: برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری لازم است اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احداث سد جذب شود؛ پروژه‌های آبخیزداری موجب تغذیه منابع زیر زمینی می‌شود؛ همچنین از هدایت روان آب‌ها به سدهای خارج شهرستان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور هر سال از محل صندوق ملی کشور اعتبار تخصیص می‌دهد.

کد خبر 594026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.