موضع روسیه برای احیای برجام روشن و غیرقابل تغییر است

وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران درباره رفع تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای، خواستار تجدیدنظر آمریکا در موضع خود و بازگشت به این توافق بین‌المللی شد.

به گزارش ایمنا، سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست وزیران خارجه «آسه‌آن» در کامبوج به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون آمریکایی‌ها دنبال این هستند که یک طرح متفاوت را در یک توافق جدید بگنجانند در حالی که ایرانی‌ها بر مفاد توافق حاصل شده در سال ۲۰۱۵ تاکید دارند. من معتقدم موضع ایران کاملاً مشروع است.

وی افزود: اکنون موضوع این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند یک طرح تغییر یافته را موضوع یک توافق جدید قرار دهند در حالی که ایرانی‌ها بر توافق‌های مصوب ۲۰۱۵ پافشاری می‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از طرحی خارج شدند که همه طرف‌های دیگر و خود آمریکایی‌ها آن را تأیید کرده بودند. با توجه به اینکه واشنگتن تلاش کرد این توافق را از بین ببرد خودش هم باید با تجدیدنظر در موضعش به آن برگردد. امروز مشکل این است.

لاوروف گفت: موضع روسیه نیز درباره امضای توافقی برای احیای برجام کاملاً روشن و غیرقابل تغییر است؛ این طرح باید به همان شکلی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده احیا و مشمول هیچ گونه اصلاح یا استثنایی نشود.

منبع: ایرنا

کد خبر 594015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.