معاون وزیر کشور: ارزیابی خسارت‌های سیلاب ۲ هفته زمان می‌برد

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: خسارت‌های ناشی از سیلاب در کشور در حال ارزیابی کارشناسی است و تکمیل آن دو هفته زمان می‌برد، از این رو نمی‌توان تا زمانی که خسارت‌ها به صورت واقعی ارزیابی شود، آماری در این خصوص اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن نامی اظهار کرد: برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده مبلغی به صورت برآورد اولیه و فوری در نشست هیئت دولت تصویب می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدیریت بحران فرم‌هایی دارد که بر اساس آن خسارت در هر یک از بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها به طور دقیق نوشته می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس سازمان مدیریت بحران مدیریت بحران سیلاب در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: بهترین نوع مدیریت بحران سیلاب را در این استان شاهد بودیم که نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها است.

نامی در خصوص علت شکل‌گیری خسارت‌های جانی ناشی از سیلاب، تصریح کرد: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی بسیاری در خصوص پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها انجام شده بود اما برخی نسبت به این هشدار بی‌توجه بودند که در برخی از این حوادث اگر کمک نیروهای مردمی و امدادی نبود خسارت‌های جانی گسترده‌تری شکل می‌گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که مدیریت بحران در کشور با کمبود تجهیزات روبه‌رو است یا خیر، گفت: تجهیزات و امکانات بخش دولتی و خصوصی برای مدیریت حوادث طبیعی نظیر سیلاب کافی است و جوابگوی نیازها است، اما باید به موقع به کار گرفته شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: بانک اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات تمام استان‌ها در اختیار داریم که نشان می‌دهد در هریک از استان‌ها چه میزان تجهیزات در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی، کارخانه‌ها و معادن وجود دارد از همین رو اطلاعات این سامانه گویای آن است که در این رابطه کمبودی نداریم.

نامی ادامه داد: به تازگی نیز مقرر شده تا از سوی وزارت کشور تجهیزاتی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شود تا سرعت عمل در مهار حوادث افزایش یابد.

وی گفت: با این وجود به نظر می‌رسد شهرداری‌ها به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشند که تأمین این تجهیزات در برنامه‌های سازمان مدیریت بحران قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 593994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.