آمادگی ۵۰۰ نیروی شهرداری زنجان برای ایام محرم

شهردار زنجان از تسطیح ۳۰ هزار مترمربع پارکینگ در شهر برای ایام محرم خبر داد و گفت: ۵۰۰ نیروی شهرداری آماده خدمت‌رسانی به عزاداران هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری زنجان، علیرضا فیروزفر ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: شور و هیجان خاصی در شهر حاکم شده است و امسال هم امت عاشق ولایت و امت عزادار صحنه‌های عشق را به جهانیان مخابره خواهند کرد.

وی با اشاره به تمهیدات ویژه شهرداری برای ایام محرم، افزود: برای تسهیل در امر تردد نزدیک به ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در نقاط جنوبی شهر تسطیح شد.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به گرم بودن هوا در عزاداری‌های محرم، سیستم مه‌پاش در پیاده‌راه سبزه‌میدان تعبیه شده و ۱۰ تانکر آب شرب نیز در مسیر دسته‌جات استقرار دارد.

فیروزفر از شست‌وشوی معابر شهری قبل و بعد از برگزاری دسته‌جات عزاداری و حل مشکلات معابر منتهی به محل‌های عزاداری هم خبر داد و ادامه داد: همچنین برای خدمت‌رسانی به شهروندان همه سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر فعال شده است.

وی از به‌روزرسانی اپلیکیشن شهری برای اطلاع عزاداران از محل هیئت‌های عزاداری خبر داد و اضافه کرد: در این ایام ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر از سایر ایام فعال خواهند بود تا برای جابه‌جایی به موقع عزاداران اقدام کنند.

شهردار زنجان ادامه داد: در بحث فضاسازی شهری نیز با اقدام نوین شهرداری زنجان هشت المان موضوعی در شهر جایگذاری شده است.

فیروزفر به بازدید از همه مساجد و تکایای شهر اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها کارشناسان شهرداری نکات ایمنی را به مسئولان مربوطه گوشزد کرده‌اند تا از این لحاظ هم مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای نذورات مردمی در این ایام میدان احشام شهرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به عرضه دام اقدام خواهد کرد.

شهردار زنجان به سایر برنامه‌های شهرداری از قبیل تجلیل از پیرغلامان، بزرگداشت شهدای مدافع حرم نیز اشاره و اظهار کرد: امسال ۵۰۰ نیروی شهرداری در ایام محرم آماده‌باش هستند تا مدیریت شهری به نحو احسن در نهضت عظیم حسینی مشارکت کند.

کد خبر 593944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.