تشییع اهالی بهشت روی دوش مردمان حسینی اصفهان

‌ آئین تشییع سه شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس عصر امروز_ پنجشنبه سیزدهم مردادماه_ همزمان با ششمین روز از ماه محرم با حضور گروه‌های مختلف در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که نصف جهان به حرمت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) جامه سیاه بر تن کرده است، شهر شهیدان میزبان سه شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بود که پس از ۴۰ سال دوری از دیار مادری به آغوش خانواده‌های خود بازگشته بودند.

در ساعات پایانی امروز، چشمان خورشید پرده نمایش باشکوه و دل‌انگیزی را به نظاره نشست، مردم ولایت‌مدار دیار گنبدهای فیروزه‌ای بار دیگر در مراسم تشییع پاره‌های این وطن حاضر شدند تا صحنه‌های معنوی و به یادماندنی از ارادت به شهدا را رقم بزنند.

جمعیت زیادی در مراسم تشییع سه شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس حضور به‌هم رسانیدند تا بگویند ای قهرمانان دلاور به بزرگی روح و وسعت دل دریایی‌تان می‌اندیشیم، غیور مردانی که تا آخر پای حسین زمان خود ایستادید. عصر امروز هزاران عاشق بی‌قرار بند دل‌شان را به بند دل شما گره زدند، مردان بی‌ادعایی که بار دیگر به شهر شهیدان در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) رنگ و بوی شهادت دادند.

بزرگ‌مردانی که به دیار مادری باز گشتند تا یادمان بیاید هرچه داریم از برکت رفتن آنهاست، آمدند که اجازه ندهند راه را گم کنیم، آمدند تا دست‌مان را بگیرند با همان تن‌های بی‌سر و دست و پایی که جا ماند و زیر رقص قناصه‌ها رفت.

هر بار که می‌آیند، دوباره دستی به سر و گوش شهری می‌کشند که کر شده از «شیهه ماشین‌ها»، شهری که زیر آوار فریادهایی که بر سر هم می‌کشیم، همهمه فرشته‌ها انگار در آن گم شده است و ما میان این همهمه، غریبی و غربت، چقدر به این حضورها نیاز داریم.

میدان بزرگمهر اصفهان امروز بار دیگر به خاطر میزبانی از سه شهید تازه تفحص شده که در منطقه فکه و جزیره مجنون پر کشیده بودند به خود بالید، مردم ولایت‌مدار نصف جهان از این میدان پیکر قهرمانان خود را تا گلستان شهدا بدرقه کردند.

«محمدرضا محمدشفیع‌جلال‌آبادی»، «حیدرعلی فتوحی» و «سیدعبدالجبار موسوی» از یاران و دوستان حضرت سیدالشهدا (ع) در قرن حاضر بودند که همیشه نوای یا حسین (ع) بر لب داشتند و در دل‌شان عشق به مولای‌شان زبانه می‌کشید و زمانی که با یاد و خاطره اباعبدالله (ع) راهی جبهه شدند به نیکی می‌دانستند عاشورا بار دیگر در حال تکرار شدن است و زمانه حسینی عمل کردن‌شان را می‌طلبد.

آنها پرچم سرخ عاشورا را در دست گرفتند و حماسه‌های حسینی آفریدند، خون پاک‌شان بر زمین ریخت تا این انقلاب باقی بماند و امروز در شرایط فعلی جامعه بازگشتند تا بار دیگر یادآوری کنند که هر روز عاشورا است و هر زمین کربلا.

عصر امروز بار دیگر عشق معنا شد؛ شهدا به دیار مادری‌شان بازگشتند، مردم عشق و ارادتشان را به این حماسه‌سازان تاریخ معاصر ابراز کردند تا نشان دهند لحظه‌ای از مرام مولایشان اباعبدالله (ع) پا پس نخواهند کشید.

عصر امروز معشوقه به سامان شد تا باد چنین بادا…

کد خبر 593927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.