از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از چهارمین خط BRT اصفهان تا بررسی سازه‌های ناایمن در کرج

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های اصفهان»، ««دردشت» در مدار محله‌محوری»، «پیشرفت ۲۲ درصدی پل زیرگذر اندیشه»، «معاون شهردار اهواز می‌گوید نگهداری ایستگاه‌های اتوبوس سخت است»، «تسهیلات ویژه اتوبوسرانی اصفهان به هیئت‌های مذهبی شهر»، «گلایه شهروندان اصفهانی از روشن نبودن کولر اتوبوس‌های شهر + پاسخ مسئولان»، «چهارمین خط BRT اصفهان آماده بهره‌برداری است»، «کرج در کام سازه‌های ناایمن»، «برقراری ارتباط شهروندان با سامانه سوت‌زنی از طریق شماره ۳۸۹۰ و «میدل‌باس‌ها در ۲ مرحله به اصفهان می‌رسد» که در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های اصفهان

حسن نظام‌زاده، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های این کلانشهر خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان امسال شهرداری اصفهان و در رأس آن معاونت خدمات شهری با تغییراتی که در فرایند خدمت‌رسانی خود به شهروندان ایجاد کرد، نحوه جمع‌آوری و حمل پسماند و همچنین رفت‌وروب شهری را به سمت مکانیزاسیون سوق داد که در این راستا یکی از سازمان‌هایی که برای اجرای سیاست‌های جدید به‌عنوان بازوی اجرایی این معاونت عمل کرده است، سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان است.

وی اظهار کرد: از سال‌های دور سازمان خدمات موتوری به همراه شرکت‌های خصوصی برای جمع‌آوری پسماند از سطح شهر اقدام می‌کرد و تا پیش از این فرایند جمع‌آوری زباله بر مبنای روزهای زوج و فرد تقویم انجام می‌شد.

«دردشت» در مدار محله‌محوری

««دردشت» در مدار محله‌محوری» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

با توجه به اینکه در این دوره مدیریت شهری، ارتقای کیفیت زندگی در محله‌های کم‌برخوردار مورد تاکید مدیران شهری است، در سال جاری حدود ۳۰ محله در طرح «محله‌محوری» مورد توجه قرار گرفته است تا خدمات به صورت عادلانه در آنها توزیع شود؛ یکی از این محله‌ها «دردشت» در قلب دیار نصف جهان است.

پیشرفت ۲۲ درصدی پل زیرگذر اندیشه

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگراه ذوب‌آهن نبود کندرو به سمت بلوار کشاورز است، البته در ضلع جنوبی بزرگراه ذوب‌آهن کندرویی وجود دارد که تنها به سمت بزرگراه شهید اقارب‌پرست ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث پروژه پل زیرگذر اندیشه تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه، اتصال کندرو جنوبی اتوبان ذوب‌آهن به مسیر مستقیم در محل راستگرد به بزرگراه شهید اقارب‌پرست را برقرار می‌کند.

معاون شهردار اهواز می‌گوید نگهداری ایستگاه‌های اتوبوس سخت است

"در دو سال اخیر آمار سرقت از ایستگاه‌های اتوبوس اهواز افزایش یافته است، سرقت صندلی‌ها و کولرها، تابلوها و المان‌ها را نیز شاهد هستیم، زیرا ایستگاه‌ها پراکنده و نگهداری آنها برای مناطق سخت است. "

روند شتابان توسعه شهرنشینی منجر به افزایش تقاضا برای تأمین زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد امکانات حمل‌ونقلی شده است و تجربه نشان داده هر چه این زیرساخت‌ها فراهم باشد، انگیزه شهروندان برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرها بیشتر است.

حمل‌ونقل عمومی از جمله موضوعاتی است که در دایره خدمات شهری نقش مهم و تاثیری‌گذاری دارد و در مباحث شهری به صورت مستقیم بر شاخص رفاه شهری، اجتماعی اثرگذار است؛ به‌رغم اینکه توسعه حمل‌ونقل درون‌شهری یک ضرورت است، اما در کلان‌شهر اهواز توجه چندانی به این موضوع نشده است به‌طوری که شهروندان شاهد کاهش کیفیت حمل‌ونقل درون‌شهری هستند.

تسهیلات ویژه اتوبوسرانی اصفهان به هیئت‌های مذهبی شهر

سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از سرویس‌دهی این شرکت به هیئت‌های مذهبی شهر در شب‌های ماه محرم خبر داد و گفت: شرکت اتوبوسرانی اصفهان همانند سال‌های گذشته خدمت‌رسانی به هیئت‌های مذهبی و عزاداران امام حسین (ع) را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است و کارکنان و ناوبران با عشق و ارادت نسبت به عزاداران حسینی به‌صورت ویژه و بعد از شیفت کاری خود اقدام به سرویس‌دهی به آنها می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر ساله حدود ۱۸۰ هیئت مذهبی از شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان درخواست ارائه اتوبوس برای جابه‌جایی دسته‌جات عزاداری می‌کنند و اتوبوسرانی نیز به هریک از این هیئت‌ها، متناسب با درخواست خود و توان شرکت بین یک تا دو دستگاه اتوبوس اختصاص می‌دهد. تعرفه هر دستگاه اتوبوس با ۸۰ درصد تخفیف تعرفه مصوب، مبلغ ۹۰ هزار تومان است.

چهارمین خط BRT اصفهان آماده بهره‌برداری است

حسین حق‌شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری اصفهان که با هدف خدمت به مسافران درون شهری و همچنین ایجاد پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری در پایانه جی به بهره‌برداری رسیده است، راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی با عبور از میدان امام حسین (ع) در مرکز شهر است.

وی خاطرنشان کرد: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط این کلان‌شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری است.

کرج در کام سازه‌های ناایمن

«کرج در کام سازه‌های ناایمن» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری کرج تشریح شد.

استان البرز به‌واسطه ضریب بالای مهاجرت‌پذیری که در نتیجه آن، حاشیه‌نشینی نیز رقم خورده است، با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی همچون ساخت‌وساز غیرمجاز که ثمره آن ساختمان‌های ناایمن خواهد بود، مواجه می‌شود.

حصارک، حسن‌آباد، سرحدآباد، ابراهیم‌آباد، آق‌تپه، حیدرآباد و مشکین‌آباد از حاشیه‌های استان البرز است که با ساخت‌وساز غیرمجاز، آپارتمان‌های فرسوده و ناایمن حواشی البرز را احاطه کرده است؛ البته این موارد در سایه بی‌توجهی، کم‌کاری، ترک فعل و سهل‌انگاری مسئولان وقت رقم خورده است، اما در حال حاضر جان اهالی و ساکنان این مناطق بیش از هر موضوعی اهمیت دارد.

کرج، کلان‌شهر سه میلیون نفری، بیخ گوش پایتخت، دارای مناطق حاشیه‌ای با ساختمان‌های ناایمن فراوانی است که فرسودگی و خطرسازی آنها مدیریت شهری را با چالش مواجه کرده است. گلایه شهروندان اصفهانی از روشن نبودن کولر اتوبوس‌های شهر + پاسخ مسئولان

گلایه شهروندان اصفهانی از روشن نبودن کولر اتوبوس‌های شهر + پاسخ مسئولان

با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و مصوبه ستاد ملی کرونا و تأکید بر لزوم تهویه مناسب اتوبوس‌های شهری، روشن کردن کولرها امری ضروری است؛ در این راستا مدیران شهری اصفهان اعلام کردند که تمام اتوبوس‌های شهری ملزم به روشن کردن کولرهای خود هستند و سهمیه گاز کولر به‌تمام این اتوبوس‌ها اختصاص یافته است.

برقراری ارتباط شهروندان با سامانه سوت‌زنی از طریق شماره ۳۸۹۰

سیدابوالقاسم قوامی، مسئول حراست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی به‌منظور ارائه خدمات شایسته به شهروندان و ارتقای سلامت اداری راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سوت‌زنی به معنای افشاگری فساد در نهادهای گوناگون، به‌ویژه در سطح محلی کاربرد بسیاری دارد و به نهادهای ناظر در زمینه پیشگیری یا مقابله با فساد کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: جهت سهولت دسترسی شهروندان به سامانه سوت‌زنی، تلفن چهاررقمی ۳۸۹۰ در سازمان فاوا راه‌اندازی شده است و با قابلیت پاسخگویی و ضبط مکالمات ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی است.

میدل‌باس‌ها در ۲ مرحله به اصفهان می‌رسد

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «میدل‌باس‌ها در ۲ مرحله به اصفهان می‌رسد» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: مکاتبات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در حال انجام است که امیدواریم تا پایان مردادماه به قرارداد ختم شود؛ تلاش می‌کنیم تا مهرماه امسال تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان این شرکت اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس نهایی شده است، گفت: ۵۰ دستگاه میدل‌باس مهرماه و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

کد خبر 593912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.