لزوم همکاری مردم با پلیس در تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس در استان آماده برقراری امنیت عزاداری‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: پلیس در ماه محرم و تعطیلات پیش رو تمهیداتی در نظر گرفته است.

به گزارش ایمنا، حسین بشری با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: هیئت‌های برگزار کننده مراسم، دستجات و رانندگان با خدمت‌گذاران خود در مجموعه پلیس راهور برای نظم بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت‌های ترافیکی را مراعات کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت عبور وسائل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه، خاطرنشان کرد: عزاداران تلاش کنند به منظور حمل وسایل صوتی و طبل برای اجرای مراسم، از چرخ دستی مناسب استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده‌راه‌ها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسائل نقلیه ایجاد نشود.

بشری در توصیه به عزاداران تصریح کرد: عزاداران توجه داشته باشند هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام کنند که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

وی در توصیه به مسئولان دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری گفت: عزاداران هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند و هنگام دسته‌روی به ویژه در ساعات شب، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: همیاران محرم نیز در قسمت‌های ابتدا، انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت‌سواران باشند.

بشری در پایان گفت: با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران از رفتارهای مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری و همکاری لازم را با کارکنان انتظامی استان داشته باشند.

منبع: تسنیم

کد خبر 593908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.