بیش از ۸۰ درصد آب زیرگذر مرکز رفسنجان تخلیه شد

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان درخصوص آخرین وضعیت آب‌گرفتگی و تنظیف معابر شهر از سیلاب اخیر، گفت: درحال‌حاضر آب‌گرفتگی تمام معابر رفع شده و در حال جمع‌آوری گل‌ولای ناشی از سیلاب در معابر شهر هستیم و تنظیف بعضی معابر آغاز شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، محمدعارف پوراسداللهی اظهار کرد: با توجه به اعلام قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جوی، پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفت و کلیه اکیپ‌های حوزه خدمات شهری برای رفع مشکل آب گرفتگی در شهر رفسنجان بسیج شدند اما حجم آب‌گرفتگی و سیلاب خارج از تصور شد و همه شهر را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه بارش اخیر در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، از تداوم عملیات بازگشایی معابر در نقاط آسیب دیده از جمله شهرک فرهنگیان توسط تجهیزات و ماشین آلات شهرداری خبر داد و افزود: با تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی نیروهای شهرداری و تغییر مسیر سیلاب در برخی نقاط شهر از خسارت بیشتر به منازل مردم جلوگیری شد.

پوراسداللهی خاطرنشان کرد: تمام نیروهای خدمات شهری، فضای سبز، آتش نشانی، حمل و نقل، سازمان عمران، شهرداری‌های مناطق و پایگاه بسیج مقداد شهرداری در پی سامانه بارشی و سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در هفت روز گذشته در حال خدمت‌رسانی به مردم محلات سیل زده هستند.

وی درخصوص آخرین وضعیت آب‌گرفتگی و تنظیف معابر رفسنجان از سیلاب اخیر، اضافه کرد: درحال‌حاضر آب‌گرفتگی تمام معابر رفع شده و در حال جمع‌آوری گِل و لای ناشی از سیلاب در معابر شهر هستیم و تنظیف برخی معابر نیز آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان تصریح کرد: با توجه به گستردگی حجم کار، نیروهای کمکی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، هرمزگان، اصفهان، قزوین و همچنین نیروهایی از شهرداری‌های کرمان، انار و کشکوئیه به همراه بسیج، سپاه و ارتش به کمک شهرداری رفسنجان در تنظیف معابر و جمع‌آوری گِل و لای آمده‌اند.

پوراسداللهی گفت: پس از جمع‌آوری گِل و لای ناشی از سیلاب، شست‌وشوی همه معابر شهر با خودروهای آتش‌نشانی، تانکرهای آبپاش و تانکرهای سمپاش توسط نیروهای جهادی و مردمی انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد آب درون زیرگذر تخلیه شده و کار به صورت مداوم تا تخلیه کامل آن و پس از جمع‌آوری گّل و لای و سپس تنظیف و بازگشایی زیرگذر ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، شهر رفسنجان در مرکز ایران و شمال غرب استان کرمان قرار دارد. این شهر از شمال شرقی با زرند، از شمال غربی با انار، مهریز و بافق، از غرب با شهربابک، از جنوب غربی با سیرجان، از جنوب با بردسیر و از شرق به کرمان محدود می‌شود. فاصله رفسنجان تا شهر کرمان ۱۰۰ کیلومتر است.

کد خبر 593838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.