کلاه‌برداری از فالوورها بعد از هک اکانت‌های اینستاگرامی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان درخصوص کلاه‌برداری جدید و زیرکانه مجرمان سایبری با شگرد درخواست واریز وجه برای فالوورها بعد از هک اکانت‌های اینستاگرامی به کاربران هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی رمز دوم پویا و کاهش برداشت‌های غیرمجاز، کلاه‌برداران با استفاده از هک اکانت اینستاگرام کاربران و درخواست پول از آشنایان آن‌ها به کسب درآمد نامشروع می‌پردازند.

وی افزود: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس بگیرند و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: مردم حتماً از رمزهای پیچیده و غیرقابل حدس برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنند، از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزارها از منابع نامعتبر به شدت بپرهیزند و در هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود، حتماً از اصلی بودن صفحه ورود اطمینان حاصل کنند تا دچار صفحات جعلی نشوند.

وی اظهار کرد: در صورتی که صفحه کاربری آن‌ها در فضای مجازی مورد حمله هکرها قرار گرفت، در اولین فرصت به طریقی ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آن‌ها نسبت به وی سوء‌استفاده نکند؛ همچنین بعضی افراد هنگامی که درخواست کمکی هر چند اندک از دوستان خود در شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند، بر این باورند اگر با صاحب اکانت جهت اطمینان از صحت ادعا تماس بگیرند، کم‌لطفی و بی‌احترامی به او است در حالی که هکرها و شیادان با دانستن این مقوله به این کار غیرقانونی ادامه می‌دهند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده از هویت و کلاه‌برداری مجرمان از دوستان و مخاطبان آن‌ها حتماً رمز تأیید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.

کد خبر 593825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.