کاهش بار ترافیکی مراغه با تمرکززدایی مشاغل

نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: ایجاد بازارچه‌های خرید و ساماندهی دست‌فروشان و احداث تقاطع غیرهمسطح در برخی از مکان‌های شهری نیز به کاهش بار ترافیک کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، رضا عسگری اظهار کرد: شهرداری توان تملک مغازه‌ها و املاک بافت مرکزی شهر و تعریض خیابان‌های اصلی را ندارد و بر همین اساس نیز تمرکززدایی راهکار منطقی برای کاهش ترافیک به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه تمرکززدایی به مشارکت جمعی نیاز دارد، ادامه داد: اگر امکانات شهری و برخی از مشاغل به مناطق حاشیه شهر و شهرک‌های مسکونی هدایت شود، شهروندان مجبور نمی‌شوند تا برای کارهای روزمره به مرکز شهر تردد کنند.

نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید مشوق‌هایی برای تمرکززدایی مشاغل اعمال شود و در ادامه نیز متخصصان امر باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند که یکی از الزامات آن تقویت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری است.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های خرید و ساماندهی دست‌فروشان و احداث تقاطع غیر همسطح در برخی از مکان‌های شهری نیز به کاهش بار ترافیک کمک خواهد کرد، ۱۰ نقطه از شهر مراغه برای ایجاد بازارچه‌های خرید و ساماندهی دست‌فروشان شناسایی شده و این طرح طی چند ماه آینده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 593818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.