با ۳۸۹۰، به شفافیت می‌رسید/ اقدامات شهرداری «به نفع مردم» است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: سامانه ۱۳۷ برای مشارکت شهروندان در رفع مشکلات شهر در نظر گرفته شده است، اما هدف از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی، مبارزه با فساد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه سیزدهم مردادماه_ در برنامه رادیویی صدای شهر، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری، مجموعه اقداماتی را با عنوان «به‌نفع مردم» آغاز کرد که به مرور خروجی‌های آن برای شهروندان نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که شهرداری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به اجرای آن اقدام کرده است، سامانه‌های شفافیت و سوت‌زنی بود، ادامه داد: شهرداری اصفهان آمار و اطلاعات مورد نیاز شهروندان، هزینه‌های شهرداری و اهداف و پیشرفت پروژه‌ها را در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه سوت‌زنی و شماره تماس ۳۸۹۰ به‌عنوان یکی از راه‌های ارتباطی آن، برای کمک شهروندان به مجموعه مدیریت شهری برای مبارزه با فساد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به راه‌های دسترسی به سامانه سوت‌زنی، ادامه داد: برای دسترسی به این سامانه راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به شماره تماس ۳۸۹۰ برای ارتباط با کارشناسان و مراجعه به درگاه شهرداری اصفهان به نشانی Isfahan.ir اشاره کرد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه شهروندان می‌توانند بدون هویت یا با احراز هویت، موارد فسادزای شهری را در سامانه سوت‌زنی ثبت کنند، تصریح کرد: در صورت احراز هویت در این سامانه، نتیجه اقدامات به اطلاع آنها می‌رسد.

وی در خصوص تفاوت دو سامانه ۱۳۷ و سوت‌زنی، اضافه کرد: سامانه ۱۳۷ برای مشارکت شهروندان در رفع مشکلات شهر در نظر گرفته شده است و آنها می‌توانند در صورت بروز مشکل و نقص در شهر همچون شکستن درخت، سد معبر، خرابی آسفالت معابر یا سایر موارد، مراتب را به اطلاع مسئولان برسانند، اما سامانه سوت‌زنی برای مبارزه با فساد است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که تاکنون از سامانه سوت‌زنی به دست ما رسیده است، گاهی شهروندان سامانه ۳۸۹۰ را با سامانه ۱۳۷ یا سامانه تخلف اداری اشتباه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، خود را در معرض نقد و نظر شهروندان قرار داده است، افزود: نتیجه این کار صداقت و پاک‌دستی کارمندان و کارکنان شهرداری اصفهان است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از گزارش‌های شهروندان در سامانه سوت‌زنی مربوط به فساد بوده است و بیشتر این تماس‌ها مربوط به سامانه ۱۳۷ بوده است، تصریح کرد: تعدادی از تماس‌ها با سامانه سوت‌زنی، مربوط به موارد تخلف اداری است که در کمیته تخلفات اداری شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سابقه سامانه سوت‌زنی و لزوم تأیید گزارش‌های مردمی توسط نهادهای مربوطه و امنیتی نشان می‌دهد که کارکنان شهرداری اصفهان به‌رغم مشکلات موجود، با پاک‌دستی کار می‌کنند و از جان و دل مایه می‌گذارند.

کد خبر 593812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.