توسعه شهرها و کشورها در گروی هوشمندسازی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از ابزارهای توسعه پایدار شهرها و کشورها، هوشمندسازی زیرساخت‌های شهر است، این در حالی است که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _پنج‌شنبه سیزدهم مردادماه_ در نشست علمی تخصصی «شهر هوشمند از تئوری تا عمل» با اشاره به وضع موجود و گذشته در حوزه هوشمندسازی، اظهار کرد: یکی از ابزارهای توسعه پایدار شهرها و کشورها بحث هوشمندسازی زیرساخت‌های شهر است، این در حالی است که با رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: ایجاد بستر الکترونیک شهرسازی از سال ۱۳۹۱ هم‌زمان با تصویب طرح تفصیلی ایجاد بسترهای شهرسازی و مالی، ایجاد شد تا کارگزار و شهروند جهت شفافیت و سرعت در اقدام عملیاتی کار را در مسیر درستی هدایت و توسعه دهند. این امر بر اساس ماده ۷ برنامه پنج ساله توسعه سوم شهر تهران ضروری و غیرقابل اجتناب است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس ماده ۷ برنامه پنج ساله توسعه سوم شهر تهران، شهرداری موظف است به منظور بازسازی سرمایه اجتماعی مدیریت شهری با رویکرد ایجاد شفافیت و پاسخ‌گویی برای مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری با هوشمندسازی فرایندهای اولویت‌دار تمرکز ویژه‌ای داشته باشد؛ در این راستا توجه به سرمایه اجتماعی، تمرکز بر موضوع مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری امری ضروری است.

وی افزود: با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم چه از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و وجود تحریم‌های ظالمانه جهت انتقال تکنولوژی "هایتک" به داخل کشور، مسیر توسعه آن با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

صادقی با اشاره به راهبردهای موجود در راستای ایجاد شهر هوشمند، تصریح کرد: توجه به جایگاه و اهمیت مشارکت همگانی چنان است که شهرداری تهران را به ایجاد زیرساخت‌های مشارکت با حمایت از شهروندان، واداشته است و در این راستا راهبردهایی را بر اساس ماده ۱۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که شهرداری را موظف می‌کند در مسیر ایجاد و توسعه شهر هوشمند و حرکت به سمت شهری پایدار و زیست‌پذیر حرکت کند، مد نظر است.

وی گفت: لازم است شهرداری اقداماتی همچون اولویت‌دهی به جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت و خدمات شهر هوشمند از طریق سرمایه‌گذاری، تسهیل مشارکت بخش خصوصی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران این بخش را به انجام برساند تا معضلات موجود رفع و شاهد توسعه این حوزه باشیم.

کد خبر 593754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.