فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

بازار امروز روند منفی در پیش گرفت، بیت کوین با افت ۱.۷۲ درصدی به سطح ۲۳ هزار ۷۱۹ دلار رسید و در عبور از محدوده ۲۴ هزار دلار ناکام ماند، اتریوم نیز با افت کمتر از یک درصد به محدوده یک هزار ۷۶۱ دلار رسید.

به گزارش ایمنا، بازار امروز روند منفی در پیش گرفت، بیت کوین با افت ۱.۷۲ درصدی به سطح ۲۳ هزار ۷۱۹ دلار رسید و در عبور از محدوده ۲۴ هزار دلار ناکام ماند، اتریوم نیز با افت کمتر از یک درصد به محدوده یک هزار ۷۶۱ دلار رسید، رمز ارز بایننس کوین نیز با افت سه درصدی به ۳۲۰ دلار رسید، نکته مهم بازار این روزها کاهش شاخص ترس و طمع به محدوده ۴۰ واحد است که نشان از کاهش میزان ترس در بازار است اما نکته مهم ناتوانی عبور بیت کوین از محدوده ۲۴ هزار دلار برای بار دیگر است، طبق نظر کارشناسان این حوزه تا زمانی که بیت کوین نتواند از سطح ۲۴ هزار دلار عبور کند کماکان پیش بینی افت قیمت برای این رمزارز را خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۷۱۹ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۷۶۱ دلار

تغییرات: افت ۰.۶۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۹ دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: افت ۲.۹۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۷۵ دلار

تغییرات: افت ۱.۹۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۲۸ دلار

تغییرات: افت ۳.۱۲ درصدی

سولانا (SOL): ۴۲ دلار و یک سنت

تغییرات: افت ۱.۵۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۱۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۶ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۹۰۹ دلار

تغییرات: افت ۳.۲۱ درصدی

پولکادات (DOT): هشت دلار و ۹۷ سنت

تغییرات: افت ۳.۵۶ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۰۳ دلار

تغییرات: افت ۰.۷۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۷ دلار و ۵۲ سنت

تغییرات: افت ۷.۵۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: پیش بینی افت تا کف کانال صعودی، حجم معاملات نیز کاهش یافته که می‌تواند پیش بینی را تقویت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

ارزش بازار حوزه دیفای

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

مارک کیوبن: خرید ملک در متاورس بدترین اشتباهی است که هر کسی می‌تواند مرتکب شود

مارک کیوبن، کارآفرین میلیاردر و مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس، در آخرین گفت‌وگوی خود با پادکست «آلت کوین دیلی» گفته است: «متاورس همان چیزی است که می‌خواهید باشد». بدترین کاری که هرکسی می‌تواند انجام دهد، سرمایه‌گذاری و خرید یک قطعه زمین در متاورس است.

او در پاسخ به چرایی سرمایه‌گذاری خود روی پروژه یوگا لبز نیز گفت: «من یک سرمایه‌گذار هستم و با وجود اینکه این پروژه پول زیادی به‌دست آورد، فکر می‌کنم این تصمیم کاری احمقانه بود».

پلتفرم بازی‌های موبایلی متاورس‌گو ۴.۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

پلتفرم بازی‌های موبایلی متاورس‌گو (MetaverseGo) از سرمایه‌گذاری ۴.۲ میلیون دلاری در این شرکت به رهبری مؤسسه گلکسی دیجیتال با هدف ورود به صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین خبر داد. در ارزش‌گذاری اولیه، ارزش مجموعه متاورس‌گو ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

طبق گزارش دَپ ریدار، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲، بازی‌ها ۵۲ درصد از کل فعالیت‌های بلاک چین را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، در مقایسه با صدها میلیون نفری که روزانه بازی‌های موبایلی انجام می‌دهند، تنها حدود یک میلیون نفر کاربر بازی‌های مبتنی بر بلاک چین هستند.

آمریکا میکسر اتریومی تورنادو کش را تحریم کرد

دولت ایالات متحده آمریکا میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) را تحریم کرده است. این میکسر تراکنش‌های اتریوم را غیرقابل ردیابی می‌کند و مطابق با این تحریم، شهروندان آمریکایی دیگر نمی‌توانند به‌صورت قانونی از آن استفاده کنند. این اولین باری نیست که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) میکسرهای ارز دیجیتال را تحریم می‌کند. سازمان مذکور در ماه مه (اردیبهشت) نیز میکسر بیت کوین بلندر (Blender) را تحریم کرده بود.

مارک کیوبن: پتانسیل کاربردی دوج کوین بیشتر از کاردانو است

مارک کیوبن، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، باور دارد که کاردانو هنوز خود را به‌عنوان یک پروژه ارز دیجیتال در مقایسه با برخی از ارزهای دیجیتال بزرگ دیگر ثابت نکرده است. این میلیاردر می‌گوید اگرچه کاردانو ارزش بازار زیادی دارد، اما این لزوماً نشان‌دهنده موفقیت آن نیست.

طبق گفته‌های او، دوج کوین و شیبا اینو هم ارزش بازار زیادی دارند و از نظر او، پتانسیل کاربردی دوج کوین حتی بیشتر از کاردانو است. کیوبن گفته است: با این حال تا زمانی که دوج کوین به معنی واقعی کلمه به پلتفرمی برای برنامه‌های کاربردی تبدیل نشود، شانس کاردانو بیشتر خواهد بود.

تحلیلگر بلومبرگ: رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار تنها به گذر زمان نیاز دارد

مایک مک‌گلون، کارشناس ارشد بازارهای کالایی در بلومبرگ، همچنان بر پیش‌بینی خود مُصر است و باور دارد که قیمت بیت کوین در نهایت به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. به‌گفته مک‌گلون، رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار، تنها به گذر زمان نیاز دارد. همچنین، او معتقد است که قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که توجه سرمایه‌گذاران نهادی به اتریوم جلب شده است

داده‌های کوین‌شیرز (CoinShares) نشان می‌دهد که پیش از انتقال اتریوم به اجماع اثبات سهام، سرمایه نهادی زیادی به این ارز دیجیتال وارد شده است. بنا بر این داده‌ها، جریان ورودی این صندوق‌ها در هفت هفته متوالی ۱۵۹ میلیون دلار ربوده است.

کوین‌شیرز معتقد است که این تغییر احساسات سرمایه‌گذاران نهادی به‌دلیل افزایش شفافیت زمان ادغام اتریوم به وجود آمده است. بر اساس این گزارش، جریان ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سولانا، بایننس کوین، کاردانو و ریپل هم کمی مثبت بوده است.

نهنگ‌های کاردانو در مدت هشت روز دارایی خود را به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار افزایش دادند

داده‌های پلتفرم Santiment نشان می‌دهند که نهنگ‌ها مقدار زیادی ADA به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار را به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که آدرس‌هایی که دارای ۱۰ هزار تا ۱۰ میلیون ADA هستند، ۰.۴۶ درصد از ارزش کل در گردش اتریوم را در بازه زمانی پنجم آگوست تا ۲۷ جولای به دارایی خود اضافه کرده‌اند.

ویتالیک بوترین: به‌روزرسانی مرج اتریوم می‌تواند پرداخت‌های ارز دیجیتال را دوباره رایج کند

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، امروز در سخنرانی خود در کنفرانس «هفته بلاک چین کره» اظهار کرد: «زمانی که به مقیاس‌پذیری این فناوری برسیم، به واقع این امکان را می‌سازد که در جهت رایج‌شدن دوباره پرداخت‌های ارز دیجیتال تلاش کنیم.»

وی افزود: «پرداخت‌های ارز دیجیتال به نوعی از سال ۲۰۱۸ محبوبیت خود را از دست دادند. به وضوح افزایش کارمزدها یکی از دلایل آن بوده است.»

خالق اتریوم گفت: «در آینده با فناوری رول‌آپ‌ها (Rollup)، با همه بهبودهایی که در بهره‌وری و راندمان انجام شده است، هزینه تراکنش‌ها می‌تواند به ۰.۰۵ دلار آمریکا یا حتی تا ۰.۲ سنت کاهش یابد.»

نقشه بازار

فشار مقاومت بیت کوین بر کل بازار رمزارزها

کد خبر 593746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.