ایمنی جایگاه‌های سوخت زیر ذره‌بین آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اقدامات این سازمان در راستای صدور تاییدیه ایمنی جایگاه‌های سوخت را تشریح کرد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ایمنی در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: از جمله موارد ایمنی که پیش از جانمایی اجزای مختلف جایگاه‌ها مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار می‌گیرد، می‌توان به رعایت حریم با ساختمان‌های مجاور، نوع اجرای جایگاه، فاصله دیتاسنترها، سکوها و شیب زمین اشاره کرد که پس از تأیید، نقشه‌های معماری برای اجرا ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله اجرا باید سیستم اعلام حریق، سیستم اطفای حریق به صورت کف یا فوم، جانمایی سطل‌های شن، فواصل خودروها از یکدیگر و کپسول‌های اطفای حریق توسط سازمان آتش‌نشانی تأیید می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان درخواست داریم هنگام سوخت‌گیری به‌هیچ‌عنوان از تلفن همراه خود استفاده نکنند، استعمال دخانیات در این جایگاه‌ها نداشته باشند، تا حد امکان باک خودروی خود را تا انتها پر نکنند و دقت کافی را در زمان سوخت‌گیری داشته باشند، زیرا رعایت این‌گونه موارد می‌تواند از وقوع حوادث بزرگ‌تر جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: برای جایگاه‌داران کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده است تا در صورت وقوع هرگونه حادثه بتوانند به بهترین حالت آن را مدیریت کنند.

مطلبی تصریح کرد: کارکنان جایگاه‌های سوخت یا افرادی که در محدوده جایگاه حضور دارند، می‌توانند با استفاده از کپسول‌های خاموش‌کننده موجود، حریق را تا حد زیادی اطفا کنند تا آتش‌نشانان به محل حادثه برسند.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم هنگام وقوع حوادثی همچون حریق، ضمن حفظ خونسردی اقدامات لازم همچون تماس با سامانه ۱۲۵ و استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 593713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.