در سیل اخیر، آسیبی به بناهای تاریخی استان اصفهان وارد نشد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در سیلاب اخیر، هیچ یک از بنای تاریخی و فرهنگی این استان آسیب ندید.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مدیرت بحران در برخی از نقاط کشور با ضعف‌هایی روبه‌رو است، اظهار کرد: عملکرد مطلوب ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در سیلاب اخیر، باعث شد که هیچ آسیبی به بناهای تاریخی و فرهنگی استان وارد نشود.

وی با بیان اینکه در سیلاب اخیر، مناطق طبیعی استان در مقایسه با بناهای تاریخی بیشتر در معرض خطر بود، خاطرنشان کرد: سیل در سمیرم، بیشتر منابع طبیعی را تخریب کرد و بناهای تاریخی آن منطقه به دلیل برخورداری از ساختار ساختمانی سنگی، آسیب ندید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه در مناطق غربی استان همچون خوانسار و فریدون‌شهر با خطر سیل مواجه نشدیم و در شهرهای شمالی همچون کاشان بارندگی زیاد نبود و آسیبی به بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر وارد نشد.

وی اضافه کرد: به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی، چهار روز قبل از وقوع سیلاب در کشور تمام جاذبه‌های تاریخی در معرض سیل استان در شهرهای مبارکه، دهاقان، فریدون‌شهر کاشان را تعطیل و در نتیجه آن، از بروز حادثه برای گردشگران و بازدیدکنندگان جلوگیری شد.

کد خبر 593694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.