بخش زیادی از شهر در حریم خط لوله گاز قرار دارد

شهردار لوندویل گفت: بخش زیادی از بخش و شهر لوندویل در حریم ۲۵۰ متری خط لوله انتقال گاز قرار دارد و بسیاری از مالکان و شهروندان، امکان تهیه سند مالکیت و ساخت‌وساز را ندارند.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شیلات محله، خلج محله و خیابان شهید سهراب برنجی شرقی در لوندویل به طول یک هزار و ۳۰۰ متر در حریم ۲۵۰ متری خط لوله انتقال گاز قرار دارد و اهالی و شهروندان این مناطق امکان تهیه سند مالکیت و ساخت‌وساز را ندارند.

وی افزود: ساکنان شیلات محله و خلج محله و بخش زیادی از شهروندان شهر لوندویل در چندین دهه گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند و با وجود سال‌ها همجواری در حاشیه لوله انتقال‌گاز از نعمت آن محروم هستند و در فصل سرما برای گرم کردن خود از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

شهردار لوندویل خاطرنشان کرد: خط لوله انتقال گاز لوندویل بیش از نیم قرن پیش به بهره‌برداری رسیده و تعویض بخشی از کلاس این خط لوله انجام شده، اما هنوز حدود یک هزار و ۳۰۰ متر از آن تعویض نشده است.

یاورپور تاکید کرد: لوله انتقال گاز لوندویل به دلیل قدمت زیاد فرسوده شده است؛ بنابراین باید برای جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث احتمالی و جبران ناپذیر، هرچه سریع‌تر تعویض شود.

وی تصریح کرد: در نوزدهم خردادماه سال جاری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با دعوت نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کردند و در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و عمران آستارا، تغییر کلاس خط لوله گاز لوندویل به تصویب رسید، اما پس از گذشت دو ماه از سوی مسئولان عملاً هیچ اقدامی انجام نشده است.

شهردار لوندویل تاکید کرد: با تعویض یک هزار و ۳۰۰ متر از کلاس لوله انتقال گاز و کاهش حریم ۲۵۰ متری آن، بسیاری از مشکلات مردم منطقه رفع می‌شود.

به گزارش ایمنا، لوندویل از توابع شهرستان آستارا است که در غرب استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 593691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.