۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
بلوار فرش؛ طرحی به گِل نشسته

بلوار فرش شهر کاشان که عملیات عمرانی آن حدود یک سال قبل تکمیل شد، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه بلوار فرش کاشان ازجمله پروژه‌های نیمه‌تمام شهردار قبلی است که با وجود صرف میلیاردها هزینه قابل استفاده نیست. این بلوار بدون نظر کارشناسی و اقدامات مهندسی با پیچ‌ها و ورودی غیراستاندارد در محل میدان احداث شد. بلوار فرش به دلیل بعضی سیاست‌ها و رایزنی‌ها مسیر کارشناسی خود را طی نکرد و سال ۱۴۰۰ شبانه به دست شهردار وقت افتتاح شد.

استانداردسازی این مسیر که در حاشیه شهر با سه کیلومتر طول میدان صنعت کاشان را به میدان سهراب راوند وصل می‌کند، می‌توانست از بار ترافیکی ورودی شهر کاشان بکاهد و با کوتاه کردن مسیر، هزینه کمتری برای شهروندان رقم بزند اما این پروژه درگیر سوءمدیریت شد.

احمد، یکی از شهروندان کاشان می‌گوید: بلوار فرش حدود یک‌سال است که بدون استفاده مانده، در صورتی که می‌توانست با تأمین هزینه روشنایی، خط‌کشی و نصب علائم رانندگی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه می‌دهد: این بلوار توسط پلیس راهور استان بسته شده است، اما دسترسی‌هایی غیراستاندارد موجب شده که این محور بعضاً به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار بگیرد و سوانحی به وقوع بپیوندد.

علی، یکی دیگر از این شهروندان از شهردار می‌خواهد تا با نصب روشنایی، نیوجرسی، خط‌کشی و علائم راهنمایی رانندگی از خطرهای این محور بکاهد و باند دوم این بلوار را راه‌اندازی کند.

وی می‌گوید: این بلوار می‌تواند بر کاهش ترافیک شهر کاشان، کوتاه شدن مسیر و هدر رفت وقت و سرمایه کاربران مؤثر باشد.

به گفته این شهروند، هزینه‌ای که اینجا صرف شده بیش از یک‌سال است که بدون استفاده مانده و عملاً هدررفت سرمایه را در برداشته است. شهردار و دیگر مسئولان می‌توانند با اهتمام بیشتر در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

استاندارد نبودن و وجود پیچ‌های خطرناک؛ دلیل بسته شدن بلوار

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، نقص‌های فنی و بدون کارشناسی در طول مسیر بلوار فرش را دلیل بسته شدن این مسیر کمربندی اعلام می‌کند و می‌گوید: این بلوار میدان سهراب را به میدان صنعت متصل می‌کند، بدون استاندارد بوده و موجب تصادف‌های زیادی شده است.

وی با بیان اینکه بسته شدن این بلوار توسط پلیس راهور استان انجام شده است، می‌افزاید: چنان‌چه بخواهیم این مسیر استاندارد باشد، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.

شهردار کاشان با بیان اینکه این بلوار در نزدیکی آبریز تقی‌زاده واقع شده است، تصریح می‌کند: با کوچک‌ترین بارندگی و سیلاب رودخانه طغیان می‌کند و بلوار را از بین می‌برد؛ برای آزادسازی و تغییر مسیر بلوار اعتبار زیادی نیاز است.

بخشنده‌امنیه تاکید می‌کند: اگر شورای شهر تصمیم بگیرد که بلوار با همین شرایط برای تردد خودرو بازگشایی شود، نیازمند روشنایی، خط‌کشی و علائم راهنمایی رانندگی جهت کاهش تصادفات هستیم.

وی با اشاره به غیراستاندارد بودن بلوار فرش، نقایص فنی موجود و در مسیر رودخانه واقع شدن بلوار، ادامه می‌دهد: امیدوارم با رفع این نقایص مشکلات کمتری را در حوزه ترافیک شهر شاهد باشیم و مسیر کاشان راوند کوتاه‌تر شود.

بلوار فرش به بهره‌برداری می‌رسد

علی هاشمی‌طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز درخصوص بهره‌برداری از بلوار فرش به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این بلوار در دوره مدیریت شهری گذشته با نقایص بسیار احداث شد.

وی با بیان اینکه استفاده از این بلوار بار ترافیکی شهر را کاهش می‌دهد، تصریح می‌کند: نبود نیوجرسی، خط‌کشی و علائم هشدار دهنده ازجمله کمبودهای این بلوار است و چنان‌چه برطرف شود می‌تواند بار ترافیکی ورودی شهر کاشان را کاهش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح می‌کند: این بلوار مشکلات عدیده‌ای همچون پیچ‌های تیز و ورودی نامناسب میدان دارد و در مسیر رودخانه واقع شده است.

هاشمی‌طاهری با بیان اینکه این بلوار تا به اینجا هزینه سنگینی برای مدیریت شهری در برداشته است، تاکید می‌کند: در شورای ترافیک نتیجه‌گیری شد تا با رفع معایب اولیه و مجهز شدن به روشنایی، نیوجرسی، خط‌کشی و علائم رانندگی، به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه می‌کند: حدود ۲۵ روز پیش از شهردار خواسته شد تا با رفع نواقص، این بلوار هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

گزارش از فاطمه بصیرتی؛ خبرنگار شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا

کد خبر 593685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.