درگیری مسلحانه و تیراندازی به سمت ماموران یگان پارک ملی کرخه

رئیس پارک ملی کرخه از درگیری مسلحانه متخلفان محیط زیست و تیراندازی به سمت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه و عوامل انتظامی در روستای الجزایر شهرستان کرخه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد الوندی اظهار کرد: گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی و صید غیرمجاز ماهی در محدوده پارک ملی کرخه محدوده روستای الجزایر در شهرستان کرخه، روز چهارشنبه اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: مأموران یگان پارک ملی کرخه جهت پیگیری و بررسی موضوع، در محل حاضر شدند و پس از گشت و کنترل ترکیبی با خودرو، موتورسیکلت و پیاده یک محل اسکان موقت را شناسایی کردند اما در حین نزدیک شدن به آن افرادی با سلاح جنگی کلاشینکف آنها را تهدید و سپس به سمت مأموران یگان پارک ملی کرخه تیراندازی کردند.

رئیس پارک ملی کرخه ادامه داد: جهت جلوگیری از تلفات و کنترل و مدیریت با فاصله گرفتن از محل مورد نظر و با حضور عوامل انتظامی کلانتری شاوور، به‌رغم دستور ایست و خودداری از تیراندازی، متهمان توجه نکردند و با سلاح کلاشینکف و اسلحه کمری به سمت عوامل انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست تیراندازی تیراندازی کردند.

وی تصریح کرد: پس از ۱۵ دقیقه درگیری، متهمان با استفاده از پوشش گیاهی و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری و در مسیر فرار به سمت خودروی سازمانی محیط زیست خوزستان نیز تیراندازی کردند که سه گلوله به خودرو اصابت کرد.

الوندی اضافه کرد: پس از بررسی محل، آثار و شواهد صید غیرمجاز ماهی، ادوات قطع درختان و مقداری چوب درختان جنگلی قطع شده مشاهده شد و شواهد نشان می‌دهد متهمان سارق مسلح نیز باشند.

وی با بیان اینکه در این درگیری خوشبختانه آسیبی به مأموران انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست نرسید، خاطرنشان کرد: با تحقیقات محلی در همان لحظات اولیه متهمان شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آنها از طریق عوامل انتظامی آغاز شده است.

منبع: مشرق

کد خبر 593669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.