ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

باشگاه منچسترسیتی در انگلیس، یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال را دارد که ستاره‌های پرشماری را پرورش می‌دهد!

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچسترسیتی به لطف توانایی خود در شناسایی و به خدمت گرفتن بازیکنان باکیفیت، مسلماً موفق‌ترین باشگاه انگلیسی طی دهه گذشته بوده است. این باشگاه، سرمایه‌گذاری زیادی روی داشتن آکادمی پیشرفته انجام داده است و اکنون جوانان بااستعداد را یکی پس از دیگری پرورش می‌دهد.

البته منچستر مدت‌هاست که باشگاهی برای رقم زدن برتری در فوتبال بوده است و علی‌رغم رقابت شدید با منچستریونایتد درباره جذب ستاره‌های آینده‌دار، در طول سال‌ها قهرمانان بومی متعددی داشته است.

به عنوان مثال، تیم موفق سیتی در اواخر دهه ۱۹۶۰ دارای یک گروه قوی از بازیکنان بومی بود، در حالی که بسیاری از اعضای تیم قهرمان جام حذفی FA در سال ۱۹۸۶ به تیم اول راه پیدا کردند و سه سال بعد به طرز به یاد ماندنی یونایتد «سر الکس فرگوسن» را با نتیجه پنج بر یک شکست دادند.

اخیراً، پپ گواردیولا به فیل فودن کمک کرده است تا با آرامش خاطر چشمگیر، در تیم بزرگسالان به کار خود ادامه دهد. این ملی‌پوش انگلیسی به زودی می‌تواند به همراه نفراتی چون کول پالمر، لیام دلپ و جیمز مک آتی، به طور منظم در ترکیب اصلی سیتی قرار گیرد.

در ادامه مطلب، از بهترین بازیکنان تولید شده توسط یکی از بهترین مدرسه‌های استعدادیابی دنیا، بیشتر اطلاعات کسب خواهید کرد:

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

آلن اوکس

هیچ‌کس به اندازه اوکس که ۶۷۶ بازی بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۶ انجام داد، پیراهن آبی آسمانی معروف منچستری‌ها را نپوشیده است. اگرچه او هرگز برای تیم ملی فوتبال انگلیس بازی نکرد، اما اوکس یکی از پرافتخارترین بازیکنان سیتی قبل از دوران مدرن بود و عنوان قهرمانی، جام حذفی، دو جام اتحادیه و جام برندگان جام اروپا را به دست آورد.

به طور باورنکردنی، او قبل از اینکه در سال ۲۰۰۵ وارد تالار مشاهیر سیتی شود، شش فصل دیگر در سطح سوم فوتبال انگلیس بازی کرد.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

نیل یانگ

یانگ، ۱۰ سال را در سیتی گذراند و ۴۱۵ بازی در یکی از محبوب‌ترین تیم‌های تاریخ باشگاه در کنار کالین بل، فرانسیس لی و مایک سامربی انجام داد.

از ۱۰۸ گلی که او به ثمر رساند، به عنوان نمادین‌ترین گل‌ها، می‌توان به گلی اشاره کرد که در سال ۱۹۶۹ برابر لستر به ثمر رساند که باعث قهرمانی سیتی در جام حذفی شد؛ البته گل افتتاحیه در فینال جام برندگان جام اروپا مقابل گورنیک زابرزه که آن هم زیبا بود.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

جو کاریگان

کوریگان این شانس را داشت که در همان سن و سال پیتر شیلتون و ری کلمنس، دروازه‌بان انگلیس شود اما او تنها در ۹ بازی ملی به میدان رفت و عشق هواداران سیتی را به دست آورد. او در ۱۵ سالگی به باشگاه پیوست، اولین بازی خود را در ۱۸ سالگی انجام داد و درمجموع طی ۶۰۳ بازی در طول ۱۵ سال حضورش در باشگاه، به میدان رفت‌. کوریگان پس از بازنشستگی به مربی موفق دروازه بانی در باشگاه‌های لیورپول و وست بروم تبدیل شد.

پیتر بارنز

پسر "کن بارنز"، قهرمان جام حذفی ۱۹۵۶، به عنوان وینگر به سیتی پیوست و اولین بازی خود را در ۱۷ سالگی در سال ۱۹۷۴ انجام داد. دو سال بعد، او پس از گلزنی در جام اتحادیه مقابل نیوکاسل و انجام اولین بازی خود برای تیم ملی فوتبال انگلیس، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال PFA انتخاب شد. او ۲۲ بازی ملی انجام داد اما چند سال بعد به وست بروم فروخته شد و در سال ۱۹۸۷ پس از مدت کوتاهی در همسایگی یونایتد، دوباره به این تیم ملحق شد.

پل لیک

چه کسی می‌داند که استعداد جوان هیجان‌انگیز با آسیب‌دیدگی رباط صلیبی زانو که به طرز بی‌رحمانه‌ای حرفه او را کوتاه کرد، تا کجا پیش می‌رفت؟ از لیک به عنوان با استعدادترین بازیکن تیم درخشانی که در سال ۱۹۸۶ جام حذفی جوانان را به دست آورد و به عنوان کاپیتان آینده انگلیسی‌ها صحبت می‌شد.

بازیکنی که مثل یک ستاره در خط میانی بازی می‌کرد، به همان اندازه در قلب دفاع راحت بود؛ او در آستانه نخستین بازی ملی در سال ۱۹۹۰ بود که از ناحیه زانو آسیب دید. لیک با وجود انجام عمل‌های بسیاری برای به دست آوردن آمادگی کامل، متأسفانه شش سال بعد بازنشسته شد.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

شون رایت فیلیپس

ظهور شون، پسر اسطوره آرسنال، یان رایت، نشان‌دهنده یک اتفاق مهم برای هواداران بود، زیرا سیتی پس از یک دوره رکود، در آغاز قرن به دنبال بازگشت دوباره خود به سطح اول لیگ برتر بود. او قدی کوتاه و جثه کوچکی داشت اما از قلب بزرگی برخوردار بود و تا زمانی که در سال ۲۰۰۵ با قراردادی ۲۰ میلیون پوندی (۲۴ میلیون دلاری) به چلسی پیوست، یک ملی‌پوش مطمئن برای انگلیسی‌ها بود. رایت فیلیپس هرگز واقعاً در استمفورد بریج دوران خوبی تجربه نکرد و سه سال بعد به منچستر بازگشت و به سیتی کمک کرد تا اولین جام خود را طی ۳۵ سال گذشته با قهرمانی جام حذفی در سال ۲۰۱۱، کسب کند.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

دنیل استوریج

این مهاجم در نوجوانی به آکادمی سیتی پیوست و در دو فینال جام حذفی جوانان بازی کرد تا اینکه نخستین بازی خود را در ۱۷ سالگی در تیم اصلی انجام داد. سپس قرارداد جدیدی با امضا نشد و او در سال ۲۰۰۹ به چلسی ملحق شد و بعد هم به لیورپول رفت و خواهان حضور منظم در مسابقات فوتبال بود که اتفاقاً آن را هم به دست آورد.

استوریج دو مدال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد و بخشی از تیم لیورپول بود که قهرمانی لیگ برتر در استمفوردبریج را رقم زدند، در حالی که او ۲۶ بار هم برای انگلیس به میدان رفت، اما حالا به نظر می‌رسد که دوران حرفه‌ای او به پایان رسیده است.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

میکا ریچاردز

ریچاردز که اکنون یک کارشناس تلویزیونی بسیار دوست‌داشتنی است، در سال ۲۰۰۵ زمانی که به تیم اصلی سیتی راه پیدا کرد و یک گل تساوی خاطره‌انگیز با وچود مصدومیت، مقابل استون ویلا در جام حذفی به ثمر رساند، به یکی از محصولات محبوب بیرون آمده آکادمی این تیم، تبدیل شد. یک سال بعد او جوان‌ترین مدافعی شد که برای تیم ملی انگلیس بازی می‌کرد و خودش را به عنوان بازیکن ثابت در ورزشگاه اتحاد تثبیت کرد.

او قرار بود نقش مهمی در کسب عنوان قهرمانی در سال ۲۰۱۲ ایفا کند، اما مصدومیت‌ها طی دوران حرفه‌ای او در سیتی، فیورنتینا و استون ویلا، در پایان یافتن رؤیای زود هنگام این بازیکن تأثیرگذار بودند.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

کسپر اشمایکل

پیتر اشمایکل برای همیشه با منچستریونایتد همراه بود اما در طول یک سال حضورش در تیم منچسترسیتی و ورزشگاه اتحاد، سیتی پسرش را به خدمت گرفت. کسپر فصل ۰۸-۲۰۰۷ را به عنوان دروازه‌بان اول شروع کرد و در سه بازی سه بازی کلین شیت کرد و سیتی به صدر جدول جدول رسید، اشمایکل اما به زودی جایگاه خود را به جو هارت واگذار کرد.

موفقیت اصلی کسپر اشمایکل در این بود که از ورزشگاه اتحاد خارج شود. با قهرمانی اشمایکل در لیگ برتر و جام حذفی همراه با لستر، در حالی که او در آستانه صد بازی ملی برای دانمارک است، دوران درخشان این دروازه‌بان ادامه پیدا کرد.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

کیران تریپیر

او در سن ۹ سالگی به سیتی پیوست و به آن‌ها کمک کرد تا جام حذفی جوانان ۲۰۰۸ را برنده شوند، اما هرگز برای تیم اصلی به میدان نرفت. تریپیر دوران حرفه‌ای بسیار موفقی داشته است، قهرمانی در لالیگا با اتلتیکو مادرید، انجام بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای تاتنهام و تبدیل شدن به دومین انگلیسی پس از سِر بابی چارلتون که در نیمه نهایی جام جهانی گلزنی می‌کند، از افتخارات او است.

تریپیر همچنان قوی است و اکنون در تلاش است تا به نیوکاسل کمک کند تا به انتظار ۵۵ ساله خود برای قهرمانی در لیگ برتر، پایان دهد.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

جیدون سانچو

پتانسیل بزرگ او توسط گواردیولا کشف شد، اما سانچو هرگز برای تیم اصلی سیتی بازی نکرد. البته رفتارهای وینگر انگلیسی به عنوان یک نگرانی در نظر گرفته شد. بوروسیا دورتموند وارد عمل شد و او به خدمت گرفت تا سانچو در بوندسلیگا بازی کند و به یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای جوان در فوتبال جهان و همچنین ملی‌پوش تیم ملی انگلیس تبدیل شد.

منچستریونایتد برای بازگرداندن او به انگلیس، ۷۳ میلیون پوند (۸۹ میلیون دلار) هزینه کرد، اما فصل اول او در جمع شیاطین سرخ، متفاوت بود، اما انتظار می‌رود که در فصل جدید زیر نظر سرمربی جدید اریک تن هاخ، بهتر کار کند.

ستاره‌های آکادمی منچسترسیتی را بهتر بشناسید!

فیل فودن

فودن هنوز ۲۲ ساله است و درحال‌حاضر بیش از هر بازیکنی که از آکادمی بیرون آمده و برای تیم بزرگسالان بازی کرده است، عنوان و افتخار کسب کرده است. مربیان تیم جوانان سیتی، کیفیت او را از سنین بسیار پایین مشاهده کردند، جالب است که گواردیولا هم اولین بازی خود را در ۱۷ سالگی انجام داد. همان‌طورکه میکل آرتتا، دستیار سابق پپ در سیتی زمانی گفت، با کسب چهار قهرمانی در لیگ برتر، بهترین سال‌های فوتبالی فودن در راه است و پتانسیل او خیره کننده است.

کد خبر 593643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.