نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهر لهستانی با آخرین مدل خودروهای برقی

شهر گدانسک لهستان در آینده‌ای نزدیک، میزبان انواع جدید اتوبوس‌های برقی می‌شود که علاوه بر دوستدار محیط‌زیست بودن، با نیازهای معلولان سازگار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی گدانسک لهستان، دیروز اعلام کردند که ۱۸ اتوبوس برقی را برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری خواهند کرد. خودروهای جدید علاوه بر بی‌صدا بودن، یکی از مدرن‌ترین مدل‌های اتوبوس الکترونیکی در جهان خواهند بود و در لهستان تولید خواهند شد. خرید این اتوبوس‌ها به ارزش ۶۲ میلیون زلوتی لهستان (حدود ۱۳ میلیون یورو) انجام شده است.

انتظار می‌رود اتوبوس‌های جدید با یک بار شارژ تا ۴۰۱ کیلومتر (برای مدل‌های استاندارد و ۳۴۰ کیلومتر برای اتوبوس‌های مفصلی) را طی کنند. ویژگی مهم این خودروها، سازگاری با نیازهای افراد دارای معلولیت است، به همین علت وارد کردن آن‌ها به شهر، تجربه پیمایش معلولان در گدانسک با وسایل حمل‌ونقل عمومی را بهبود خواهد بخشید.

نخستین اتوبوس برقی که از ورشو به گدانسک با یک بار شارژ طی مسیر کرده است، با حضور الکساندرا دولکویچ، شهردار گدانسک معرفی شد. او به محض گرفتن فرمان به صورت نمادین گفت که این اولین قدم از گام‌های بزرگ به سوی ناوگان اتوبوسرانی آینده‌نگر در شهرش است.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهر لهستانی با آخرین مدل خودروهای برقی

اتوبوس‌های جدید مجهز به سیستم‌های ایمنی پیشرفته، مانند سیستم ترمز خودکار اضطراری، دستیار نقطه کور، سیستم‌های نظارت و تهویه مطبوع خواهند بود که راحتی سفر را حتی در روزهای گرم تضمین می‌کنند. تابلوهای اطلاعات برای مسافران با تکنولوژی LED ساخته شده است و روشنایی بیرونی و داخلی این وسایل نقلیه با بالاترین کیفیت مهیا شده است.

اتوبوس‌های جدید مجهز به سوکت‌های USB و دفیبریلاتور خارجی خودکار AED است. علاوه بر این، یک سیستم شمارش مسافر در هر اتوبوس وجود خواهد داشت. این خودروها همچنین دارای جایگاه‌های ویژه برای حمل‌ونقل ایمن دوچرخه خواهند بود.

شارژ این خودروها که جزو مدرن‌ترین اتوبوس‌های برقی دنیا به حساب می‌آیند، شب‌هنگام در پارکینگ‌های ویژه با ۱۸ نقطه شارژ انجام می‌شود. در طول شارژ شبانه، اتوبوس‌ها از پیش آماده می‌شوند، یعنی به محض خروج، دما و شرایط مورد نظر در بخش مسافران برقرار می‌شود.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهر لهستانی با آخرین مدل خودروهای برقی

کد خبر 593641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.