شهر هوشمند لاین؛ مسیری برای حذف سوخت‌های فسیلی

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: هدف از طراحی شهر هوشمند لاین، پیاده‌سازی روش‌هایی برای تامین انرژی به‌صورت تجدیدپذیر است.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طراحی شهر هوشمند لاین در عربستان اظهار کرد: در عربستان شهر هوشمند جدیدی تحت عنوان لاین طراحی مفهومی شده است.

وی افزود: شهر هوشمند لاین حدود ۱۷۶ کیلومتر طول و ۲۵۰ متر عرض دارد و به صورت خطی مستقیم طراحی می‌شود؛ این شهر دارای عرض مشخصی است و بیشتر انرژی‌های آن از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

این دکترای هوش‌مصنوعی ادامه داد: شهر هوشمند لاین بیشتر یک شهر مفهومی است که ساختاری مانند خط دارد و انرژی‌های خود را از طریق نور خورشید، وزش باد و زمین گرمایی تأمین می‌کند.

وی در رابطه با هدف طراحی شهر هوشمند لاین گفت: هدف از طراحی این شهر، پیاده‌سازی روش‌هایی برای تأمین انرژی به‌صورت تجدیدپذیر و به حداقل رساندن انرژی‌های حاصل از سوختن است.

شهبازی تصریح کرد: طبق طرح‌هایی که از شهر هوشمند لاین منتشر شده، این شهر دارای مترویی است که به واسطه ساختار ویژه از سرعت بسیار بالایی برخوردار می‌شود و تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

وی افزود: در تمام نقاط این شهر از سنسورهای هوشمند استفاده شده است که به واسطه این طراحی، مدل جدیدی از شهرهای هوشمند آینده ایجاد می‌شود.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک تاکید کرد: تاکنون طرح شهر هوشمند لاین تنها به صورت تئوری مطرح شده و هنوز پیاده‌سازی آن عملی نشده است.

کد خبر 593630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.