تحقق کامل بودجه شهرداری زنجان در چهار ماهه سال ۱۴۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهرداری در حال حاضر بدهی ندارد و صددرصد بودجه طی چهار ماهه ابتدای سال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو امروز -چهارشنبه دوازدهم مردادماه- در نشست خبری با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال زیرساخت‌های لازم برای دولت الکترونیک در شهرداری است، اظهار کرد: یکی از مطالباتی که دستگاه‌های نظارتی از ما دارند این است که شهرداری باید تلاش کند مراجعات مردمی به حداقل برسد، در حال حاضر کارهای مطالعاتی و نرم افزاری لازم انجام شده است و در ماه‌های آینده این کار انجام می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه در بودجه ۱۴۰۰ بودجه عمرانی افزایش داشته و بودجه جاری کاهش یافته است، ادامه داد: طی سال جاری به غیر از ۱۰۰ میلیارد افزایشی اعتبار آسفالت، ۱,۳۲۰ میلیارد تومان بودجه تحقق یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بودجه عمرانی در سال جاری، ۵۷ درصد اعتبارات عمرانی و ۴۳ درصد نیز اعتبارات جاری در بودجه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: طی جلسه‌ای که با امور معاون اقتصادی و مالی انجام گرفت، مطرح شد که این مقدار از ۶۰ درصد نیز عبور خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری هیچ بدهی ندارد، افزود: تحقق صددرصدی بودجه در چهار ماهه سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

نبود پارکینگ معضل شهر زنجان

مرادلو با بیان اینکه مشکل اصلی مرکز شهر پارکینگ است، تصریح کرد: در اول خیابان سعدی جنب مخابرات پارکینگ با ۱۵۲ واحد در اواخر پاییز آماده و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افتتاح ایستگاه آتش نشانی در گلشهر زنجان بیان کرد: این ایستگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ساخته شده است و این ایستگاه علاوه‌بر ۲۰ نفر نیروی آتش‌نشان، ماشین‌آلات و تجهیزات لازم مورد نیاز دارد و همچنین نردبان ۶۴ متری آتش‌نشانی نیز طی قول‌های داده شده در بودجه جاری تخصیص می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ساماندهی و اعتراضات مردمی در خصوص اتوبوس‌های شهری خاطرنشان کرد: این طرح برای شورای ترافیک استان بود که به نام شهرداری تمام و این طرح به صورت ناقص انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح ۱۴۰ دستگاه اتوبوس همکاری می‌کردند و بعد از اجرای طرح این مقدار به ۸۰ دستگاه اتوبوس کاهش یافت، افزود: در حال حاضر تجهیز ۳۰ دستگاه اتوبوس پیمانکار مشخص شده است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع زمین رها شده در شهر وجود دارد

مرادلو تصریح کرد: در پارکینگ شهرداری تنها ۴۳ دستگاه اتوبوس وجود دارد و راننده‌های شهرداری بازنشسته شده‌اند یا تغییر پست داده‌اند و نزدیک به سه سال این ۳۰ دستگاه اتوبوس در پارکینگ بدون استفاده ماند و بارها تذکرات لازم توسط شورای اسلامی شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه با افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس تعداد اتوبوس‌ها در شهر زنجان به ۱۱۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد، اظهار کرد: ۱۸ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای در حال آماده‌سازی و پرداخت‌ها انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در شهرداری زنجان کسری نیروی متخصص داریم، افزود: به عنوان نمونه در حال حاضر یک نیروی متخصص نقشه‌بردار در شهرداری وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار قابل توجه زمین‌های رهاشده در شهر زنجان که یکی از مشکلات شهری و مورد اعتراض شهروندان در سطح شهر است، اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع زمین رها شده در سطح شهر زنجان وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

کد خبر 593619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.