ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

جشنواره‌ها، مزایای بسیاری نظیر برندسازی و رونق اقتصادی و فرهنگی را برای شهرها به ارمغان می‌آورند، بنابراین برگزاری آن‌ها باید در راس برنامه‌های مدیران قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای آمریکایی در آخر هفته‌های تابستان، میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری از مراسم بزرگداشت ویلیام شکسپیر (بزرگ‌ترین نویسنده زبان انگلیسی از نظر دوستداران ادبیات) گرفته تا جشن بادبادک‌ها هستند که برگزاری آن‌ها تنها باعث جذب گردشگر نمی‌شود بلکه رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت.

بدیهی است که شهرها به دلایل بسیاری بر برگزاری جشنواره‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ فستیوال‌ها اگر به خوبی برگزار شود می‌تواند به ایجاد یک برند برای شهر منجر شود، نرخ گردشگری را افزایش دهد، هنر و مشارکت اجتماعی را تقویت کند در نهایت از طریق افزایش درآمدها، رونق اقتصادی را برای شهرها و کسب‌وکارها به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، رویدادها به افزایش حمایت از شهرها از سوی سایر نقاط دنیا و سرمایه‌گذاران نیز کمک می‌کند، ضمن این‌که در احیای مناطق نیز سهیم است.

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

برندسازی و گردشگری

گزارش‌ها حاکی است که مدیران لاولند در ایالت کلرادوی آمریکا همه ساله به برگزاری "جشنواره آتش و یخ" می‌پردازند تا از این طریق یک برند مشهور و قدرتمند برای "سرزمین عشاق آمریکایی" به وجود بیاورند. در این جشن که همزمان با ولنتاین برگزار می‌شود، سیل عظیمی از گردشگران سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا از آتش‌ها و مجسمه‌های یخی زیبا در شهر دیدن کنند. علاوه بر این، همه ساله در ماه سپتامبر جشنواره دیگری نیز در پیاده‌راه‌های شهر برگزار می‌شود که در آن هنرمندان با استفاده از گچ‌های رنگی به هنرنمایی می‌پردازند به این امید که لاولند در لیست برندهای مشهور دنیا قرار گیرد و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برای شهر و شهروندان به ارمغان بیاید.

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

مشارکت اجتماعی

در چندلر، واقع در مینه‌سوتا در آمریکا نیز رویدادهای بسیاری مانند جشنواره شترمرغ، جشن سینکو دی‌مایو به همراه مسابقات میان سگ‌های نژاد چی‌واوا، جشنواره Tumbleweed و فستیوال‌های جاز و یونانی برگزار می‌شود که جذب جمعیت زیادی از گردشگران سراسر دنیا را در پی دارد. مردم چندلر بر این باور هستند که برگزاری این جشن‌ها و رویدادها ارزش و هویت مردم، میراث و شهر آن‌ها را به تصویر می‌کشد، ضمن این‌که به تقویت انسجام اجتماعی میان آن‌ها کمک می‌کند.

مزایا، احیا و حمایت‌ها

برگزاری فستیوال‌ها در اغلب موارد باعث رونق اقتصادی برای کسب‌وکارهای محلی می‌شود و این در حالی است که بعضی از آن‌ها، مانند یک محرک اقتصادی برای سراسر منطقه اطراف خود نیز عمل می‌کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵، جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین فستیوال فیلم‌های مستقل آمریکا به حساب می‌آید، به تولید ۶۳ میلیون دلار منجر شد که محققان یکی از مهم‌ترین دلایل کسب این درآمد کلان را به بودجه‌ای نسبت دادند که بیش از ۴۶ هزار بیننده در بخش حمل‌ونقل شهر خرج کرده بودند.

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

جشنواره آب و آتش یکی از منحصربه‌فردترین فستیوال‌ها به‌شمار می‌رود که در منقل‌های فلزی سوزان در رودخانه مرکزی پراویدنس در ایالت رودآیلند آمریکا برگزار می‌شود و در آن، افرادی با لباس‌های سیاه در قایق‌هایی مملو از چوب به روشن ماندن آتش کمک می‌کنند. افرادی که برای تماشا می‌آیند نیز در اطراف قدم می‌زنند، سوار قایق‌های کوچک می‌شوند یا در رستوران‌های اطراف به صرف غذا می‌پردازند و همزمان به موسیقی‌های در حال اجرا گوش می‌دهند. این فستیوال جذاب برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ به منظور نجات پراویدنس از رکود اقتصادی برگزار شد که تبعات مثبت آن، مردم شهر را به زنده نگه داشتن این آئین تا به امروز وا داشته است. گزارش‌ها حاکی است که جشنواره آب و آتش پراویدنس در هر فصل از سال درآمدی بیش از ۱۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای شهر به ارمغان می‌آورد، ضمن این‌که کارآفرینی برای بیش از هزار نفر را در پی دارد.

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

مشارکت بخش‌های خصوصی و عمومی برای برگزاری فستیوال‌ها

بسیاری از جشنواره‌ها در مکان‌های عمومی یا نمایشگاه‌های موجود در شهرها برگزار می‌شود و به همین دلیل، نیازی به ساخت‌وساز جدید برای اجرای آن‌ها نیست. زمانی که یک شهر از فضای کافی برای برگزاری جشن‌ها برخوردار باشد، امکان اجرای رویدادهای مختلف در آن‌ها از طریق اعمال تغییرات جزئی در فضا وجود دارد. این در حالی است که گاهی برگزاری بعضی از رویدادها مستلزم ایجاد فضاهای جدید است که البته در چنین شرایطی، اغلب مشارکت عمومی و خصوصی به ایجاد مکان مناسب برای اجرای این رویدادها منجر می‌شود. در واقع، بسیاری از محققان آمریکایی پس از انجام مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که موفق‌ترین فستیوال‌هایی که در سراسر کشور برگزار می‌شود و مزایای خود را برای شهرها به ارمغان می‌آورد، جشنواره‌هایی است که در پی مشارکت بین بخش‌های خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرها در جشنواره‌ها

کد خبر 593600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.