همکاری فضای سبز اصفهان با دانش بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال و استفاده از دانش‌بنیان‌ها را تشریح کرد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته است و از شرکت‌های موجود در شهرک‌های علم و فناوری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طی فراخوانی، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فضای سبز را برای همکاری با سازمان پارک‌ها دعوت و جلسات متعددی نیز با مراکز رشد و فناوری برگزار کردیم که این رویکرد در حال پیشروی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه ماشین‌آلات نگهداری فضای سبز شهری بیشتر برای حوزه کشاورزی ساخته شده است، تصریح کرد: نیازهای این سازمان همچون مبارزه با بیماری‌ها و آفات فضای سبز شهری و استفاده از فناوری‌های به‌روز در فضای سبز شهری، طی فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵۰ سال از ایجاد علم فضای سبز می‌گذرد، تاکید کرد: به‌رغم اینکه بیشتر فعالان حوزه فضای سبز شهری دانش‌آموخته حوزه کشاورزی هستند، در حوزه تجهیزات با توجه به هندسه فضای سبز و گیاهان نیازمند دستگاه‌های خاص هستیم که این موضوع به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام نیاز شد، همچنین جلساتی در این خصوص برگزار و از عرصه‌ها بازدید شد که قرار است این شرکت‌ها راه‌کارهای اقتصادی و صنعتی ارائه کنند.

عرفان‌منش با اشاره به استفاده از پساب‌ها و آب‌های نامتعارف برای آبیاری فضای سبز شهری اصفهان، اضافه کرد: ۶۰ میلیون مترمکعب نیاز آبی این عرصه‌ها است که در حال حاضر با ۲۵ میلیون مترمکعب آبیاری انجام می‌شود و از این میزان هشت میلیون مترمکعب آن، از پساب فاضلاب شهری با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از پساب فاضلاب بیشتر برای آبیاری پارک‌های جنگلی استفاده می‌شود و مدار توزیع آن مجزا است، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال پساب وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان آن را اجرا کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پساب شرکت آب و فاضلاب به شرکت‌های دانش‌بنیان تحویل داده می‌شود و با کیفیت مطلوب‌تر از آنها تحویل گرفته می‌شود.

وی با اشاره به گل‌های فصلی و دائم، گفت: در حال حاضر تمام بذرهای این گل‌ها وارداتی است، لذا مذاکراتی با بعضی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دادیم تا بتوانیم راه میان‌بری برای تولید نشا داشته باشیم و این شرکت‌ها بتوانند نیاز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این زمینه را تأمین کنند.

عرفان‌منش تصریح کرد: در راستای تولید درختانی که تولید یا تکثیر آنها تفاهم‌نامه‌ای در راستای تولید درختانی که نشا آن به‌صورت بذر یا قلمه است به روش بافت با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است که خرید از آنها تضمین شود و آنها تولید کننده باشند.

وی اضافه کرد: در گذشته برای مقابله با آفات و بیماری‌های درختان و عرصه‌های فضای سبز شهری، از سموم شیمیایی استفاده می‌شد اما در حال حاضر از یک شرکت دانش‌بنیان سموم گیاهی برای موضوع خریداری می‌شود که حدود دو سال است این اقدام انجام می‌شود.

کد خبر 593595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.