سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری پورتلند روی انرژی‌های پاک

شورای شهر پورتلند تخصیص ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه را برای پیاده‌سازی پروژه‌های انرژی پاک به تصویب رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر پورتلند سرمایه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری برای گسترش پروژه‌های انرژی پاک تعیین کرد. این بودجه در راستای رسیدگی به اثرات تغییرات آب‌وهوایی و کاهش انتشار کربن، به ۶۵ پروژه در سراسر شهر اختصاص خواهد یافت. شورا اعلام کرد که بسیاری از پروژه‌های مد نظر برای دریافت بودجه مذکور، بر بهبود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مسکن‌های قشر کم‌درآمد و جوامع رنگین‌پوست در سراسر شهر متمرکز خواهند بود.

اعضای کمیسیون انرژی‌های پاک در شورای شهر اظهار کردند که سرمایه‌گذاری در انرژی پاک در اصل سرمایه‌گذاری بر آینده شهر است چراکه اقدامات آب‌وهوایی شهر چیزی نیست که بتوان آن را در یک دفتر اداری به انجام رساند. آن‌ها در ادامه توضیح دادند که شورا مسئولیتی سنگین و کارهای زیادی در پیش دارد زیرا شهر نیازمند ایجاد تغییرات اساسی برای ساکنان امروز و نسل‌های آینده خود است و این اقدامات اساسی باید به‌صورت واقعی از سوی تک تک مسئولین انجام گیرد. شورای شهر پورتلند پیش از توزیع بودجه یک بازه زمانی ۴۵ روزه را برای انجام بررسی‌های بیشتر روی درخواست‌های ارسالی تعیین کرده است.

تصویب طرح انرژی پاک شورای شهر پورتلند در شرایطی صورت گرفته است که رئیس‌جمهور آمریکا از پیاده‌سازی طرحی جدید برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی خبر داده است که شامل تخصیص ۲.۳ میلیارد دلار به جوامع برای تقویت سیستم دفاعی خود در برابر تغییرات آب‌وهوایی می‌شود. این اقدام یکی از راه‌های کمک به شهرها در راستای ایجاد مراکز خنک‌کننده برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر است و به‌رغم فشارهای وارده از سوی جمهوری‌خواهان آمریکایی برای متمرکز شدن رئیس جمهور بر قیمت گاز و افزایش حفاری داخلی به مرحله اجرا درآمده است. با این وجود پرزیدنت رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان داده است که به‌زودی اعلامیه‌های بیشتری در رابطه با وضعیت آب‌وهوایی ارائه دهد.

کد خبر 593585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.