ممانعت شورای بازلیدون از تخریب مرکز خرید قلب شهر

شورای شهر بازلیدون طرح تخریب مرکز خرید ایست‌گیت برای ساخت ۲۸۰۰ آپارتمان جدید را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بازلیدون، بزرگ‌ترین منطقه شهری در جنوب اسکس واقع در شرق انگلستان، با طرح تخریب مرکز خرید «ایست‌گیت (Eastgate)» برای ساخت ۲۸۰۰ آپارتمان جدید مخالفت کرد. این مرکز خرید در قلب بازلیدون قرار دارد و با در بر داشتن بیش‌از ۱۰۰ فروشگاه و ارائه طیف وسیعی از رویدادها، در طول هفت روز هفته باز است.

شورای شهر به‌رغم این‌که در صورت تصویب این طرح تخریب و توسعه، شهرکی گسترده در قلب شهر بازلیدون ایجاد خواهد شد، تاریخ تعیین‌شده برای تصمیم‌گیری بازرسان در این زمینه را به تعویق انداخت و اعلام کرد که طرح مذکور در وهله زمانی دیگر به مرحله رأی‌گیری گذاشته خواهد شد. این طرح در صورت تصویب، بخشی از مرکز خرید ایست‌گیت را با بزرگ‌ترین ساختمان شهر به ارتفاع ۲۱ طبقه جایگزین خواهد کرد که دارای کاربری ترکیبی خواهد بود.

توسعه‌دهندگان طرح که با تصویب کادر قبلی شورای شهر بازلیدون عملیات تخریب و توسعه خود را آغاز کرده بودند، به دلیل تعلل بازرسان در تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی از آن‌ها شکایت کرده‌اند که به‌دنبال آن شورای شهر حکم داد که در اول ماه آگوست تحقیقی عمومی طی هشت روز برای بررسی جزئیات طرح و رسیدگی به شکایت مطروحه انجام شود.

کمیته برنامه‌ریزی شورای شهر بازلیدون به‌عنوان بخشی از فرآیند استیناف و با اشاره به تأثیر بالقوه‌ای که این طرح جدید بر مرکز شهر بازلیدون خواهد گذاشت، طرح‌های ارائه‌شده برای ایست‌گیت را رد کرد و حتی اعضای محافظه‌کار شورا آن را هیولایی خواندند که به ایجاد یک شهر در قلب شهری دیگر منتهی می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر درباره این توصیف چنین توضیح داد که نیاز به تغییر کاربری در مرکز شهر و جایگزینی واحدهای خرده‌فروشی خالی با واحدهای مسکونی برای بازیلدون وجود دارد اما رفع این نیاز باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که آن‌چه بر جای می‌ماند زخمی بر پیکره شهر نباشد. وی همچنین فقدان مسکن مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمت در طرح‌های ارسالی به شورا را که نهایتاً تنها شامل دربرداشتن پنج درصد از این نوع مساکن می‌شود، متهم کرد.

عضو حزب کارگری شورای شهر بازیلدون با دیدگاهی منتقدانه اظهار کرد که بازرسان قطعاً این طرح‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط موجود رد خواهند کرد، همان‌کاری که طی دو درخواست تجدیدنظر قبلی انجام دادند و منجر به ایجاد یک سابقه قانونی برای طرح و ارائه‌دهنده آن شدند. وی در ادامه گفت هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر اجبار و تحت فشار بودن بازرسان برای زیرپا گذاشتن برخی اصول و رد این طرح‌ها وجود ندارد پس این بار نیز تلاش‌ها بیهوده است و دلیل برای تکرار نشدن ماجرای دو استیناف قبلی دیده نمی‌شود.

شورای شهر بازیلدون ابتدا در آوریل ۲۰۲۱ طرح ارائه‌شده برای جایگزینی مرکز خرید ایست‌گیت را با آپارتمان‌های جدید مورد تأیید قرار داد بااین‌حال تغییر کادر شورای شهر و جایگزینی آن با حزب محافظه‌کار جدید تصمیم به توقف پروژه گرفته شد. در این زمان توسعه‌دهندگان پروژه به شورای شهر درخواست تجدیدنظر ارائه دادند که این تقاضا در دسامبر ۲۰۲۱ رد شد. از آن زمان طرح‌های ارائه‌شده برای ایجاد بیش‌از ۲۰ هزار خانه در سراسر منطقه و درخواست‌های تجدیدنظر برای دو پروژه مشابه برای میدان اصلی شهر و میدان بازار نیز توسط حزب غالب در شورا رد شد.

شورای شهر به همین دلیل فرصت مذکور را برای بررسی‌های بیشتر معین و اعلام کرد که در صورت ارائه شواهد و مدارکی مبنی بر مفید بودن طرح‌ها برای جامعه و ساکنان آن، بار دیگر طرح‌های مذکور را به رأی‌گیری خواهد گذاشت.

کد خبر 593582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.