برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سمنان، از برگزاری این همایش هم‌زمان با سراسر کشور در مصلای بزرگ سمنان خبر داد.

عباسعلی طالب‌بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور روز جمعه مصادف با هفتم ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای بزرگ شهر سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی به یاد کودکان به شهادت رسیده در روز عاشورا و با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر (ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) و یادآوری ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی برای انتقال اصل پیام عاشورا است که در نخستین روز جمعه ماه محرم‌الحرام از سوی محبان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سمنان، خاطرنشان کرد: این همایش با همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) سمنان و هم‌زمان با ۷۵۰۰ منطقه ایران اسلامی و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و خردسالان ساعت هشت صبح جمعه چهاردهم مردادماه مصادف با هفتم محرم در مصلی بزرگ شهر سمنان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: سخنرانی مبلغان دینی، مداحی و مرثیه‌خوانی و توزیع پرچم و پیشانی‌بند از دیگر برنامه‌های این آئین معنوی است و لباس‌های رایگان ویژه شیرخوارگان حسینی تهیه و در اختیار مادرانی قرار می‌گیرد که به همراه نوزاد خود در این همایش حضور داشته باشند.

کد خبر 593537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.