تخصیص ۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای محله‌محوری «وحید»

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه جلسات بسیاری با شهروندان و نخبگان این منطقه در خصوص اجرای پروژه‌های محله‌محور وحید برگزار شده است، گفت: بر اساس نظرها و پیشنهادهای مطرح شده، تعدادی پروژه در محله وحید با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال تعریف شد.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این دوره مدیریت شهری، ارتقای کیفیت زندگی در محله‌های کم‌برخوردار مورد توجه مدیران شهری است، در سال جاری دو محله در طرح «محله‌محوری» منطقه پنج با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفته است تا خدمات به صورت عادلانه در آنها توزیع شود.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های محله‌محور در محله وحید، گفت: ساماندهی فضای سبز، زیباسازی و نورپردازی محله و احیای بافت فرسوده، از جمله پروژه‌های تعریف شده در این محله است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح محله‌محوری در محله وحید، خاطرنشان کرد: این محله یکی از بومی‌ترین محله‌های منطقه پنج شهرداری است که ساکنان آن با مشکلاتی در حوزه بافت فرسوده، زیباسازی و ترافیک مواجه هستند، لذا جلسات بسیاری با شهروندان و نخبگان این منطقه برگزار و نظرات و پیشنهادهای آنها احصا شد و در ادامه بر اساس آن تعدادی پروژه در این محله با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال تعریف شد.

وی با بیان اینکه در جنوب شهر اصفهان چهار مادی وجود دارد که سه مادی شایج، هزار جریب و نایج، با طول ۱۳ هزار و ۵۰۲ متر در منطقه پنج شهرداری واقع شده است، افزود: مادی‌ها می‌تواند در بهبود هوا و افزایش فضاهای مفرح نقش بسزایی داشته باشد.

رضایی با اشاره به طرح‌های محله‌محور در محله وحید، اضافه کرد: ساماندهی مادی فرح‌انگیز با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، ساماندهی مادی شایج با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و ساماندهی فضای شهری کنار مادی ائمه‌اطهار شامل زیباسازی و مبلمان شهری با اعتبار ۱.۵ میلیارد ریال تصویب شد.

وی از ساماندهی فضای سبز و گذر پیرامون مسجد اباعبدالله الحسین (ع) واقع در خیابان علامه جعفری با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان محله وحید، آزادسازی گلوگاه‌هایی بود که شاهد ترافیک روزانه در معابر منتهی به آنها بودیم، لذا در سال جاری اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای آزادسازی گلوگاه کوچه شهید یارمحمدیان اختصاص یافته است.

کد خبر 593528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.