میدل‌باس‌ها در ۲ مرحله به اصفهان می‌رسد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس نهایی شده است، گفت: ۵۰ دستگاه میدل‌باس مهرماه و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مکاتبات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در حال انجام است که امیدواریم تا پایان مردادماه به قرارداد ختم شود؛ تلاش می‌کنیم تا مهرماه امسال تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان این شرکت اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در آغاز فعالیت در این دوره مدیریت شهری، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به‌دلیل نقص قطعات و مشکل فنی زمین‌گیر شده بود که به همت کارکنان فنی این شرکت، کارگاهی برای این موضوع فعال شد و از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک گرفتیم و به این ترتیب، پیش‌بینی شده است که تا ابتدای مهرماه، تعداد اتوبوس‌هایی که در مدار خدمت قرار می‌گیرد، دو برابر شود، به‌طوری که تعداد آنها از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعلی به یک‌هزار دستگاه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: تعدادی اتوبوس جدید نیز خریداری شده است که امیدوارم به‌موقع تحویل داده شود و از این حیث شرمنده شهروندان نباشیم.

وی با بیان اینکه مهرماه، بهار حمل‌ونقل است، گفت: با توجه به درخواست‌های متعدد سفرهای درون‌شهری همچون دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان، همه ساله برنامه‌ریزی برای مهرماه و ستاد استقبال از مهر انجام می‌شود.

روحانی با بیان اینکه سال‌های گذشته که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل بود، ستاد استقبال از مهر را نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داریم که این تعداد باید به حدود یک‌هزار دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی در خصوص خرید اتوبوس و میدل‌باس انجام شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس نهایی شده است که ۵۰ دستگاه تا مهرماه تحویل می‌شود و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

لزوم توجه به استاندارهای آلایندگی وسایل حمل‌ونقلی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: با توجه به نیاز شهر اصفهان به اتوبوس‌های بیشتر، موضوع نوسازی اتوبوس‌ها غیر از مباحث بازسازی و آماده‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به‌دلیل مورد توجه قرار گرفتن سیاست استفاده از حمل‌ونقل پاک و افزایش ضریب پاک بودن سوخت اتوبوس‌ها، به سمت استفاده از اتوبوس‌های با استاندارها سوخت (یورو چهار) و (یورو پنج) حرکت کردیم و یکی از موارد مطرح شده با شرکت‌های تولیدکننده جهت خرید اتوبوس‌های جدید بوده است.

وی با بیان اینکه باید علاوه بر افزایش تعداد وسایل حمل‌ونقل عمومی، بحث استاندارهای آلایندگی این وسایل حمل‌ونقلی مورد توجه قرار گیرد،

اضافه کرد: استاندارد آلایندگی تعداد زیادی از ناوگان موجود شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان یورو چهار است و سوخت پاک مصرف می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته اختلالی در حمل‌ونقل عمومی به‌وجود آمد و به‌رغم گرمای هوا نتوانستیم کولر اتوبوس‌های عمومی را به موقع فعال کنیم، زیرا گاز کولر آن با توجه به افزایش قیمت و نوسانات قیمت ارز در مقطعی نایاب شد و امکان خرید آن نبود.

وی افزود: پس از مدتی گاز شارژ کولر با افزایش ناگهانی قیمت عرضه شد و این اتفاق باعث شد حدود چند هفته بعد از آغاز فصل گرم سال، سیستم برودتی اتوبوس‌ها را فعال کنیم که به همین جهت از شهروندان و رانندگان اتوبوس که در معرض فشار قرار گرفتند، عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 593511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.