مهلت دو هفته‌ای به وزارت بهداشت برای یکسان‌سازی سامانه‌های الکترونیک

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی نحوه اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع در نشست روز گذشته این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از استماع گزارش وزارت بهداشت در مورد نحوه اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور خبر داد و اظهار کرد: سعید کرمی، معاون درمان وزارت بهداشت در این نشست حضور یافت و توضیحاتی را در مورد نحوه اجرا ارائه کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون تاکید کردند که با اقدام بزرگ و تلاش کمیسیون بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت، ضروری است وزارت بهداشت ساختارهای اصلی پزشک خانواده و نظام ارجاع را بازبینی کند و جلسات شورای عالی سلامت در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها به موقع تشکیل و همکاری بین بخشی برای حل مسئله بین مسئولان استانی از استاندار تا سایرین ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ممکن است به ظاهر در سطح یک، مشکلی نداشته باشیم اما به طور قطع در سطح دو و در مورد نظام ارجاع تاکنون اقدام عملیاتی انجام نشده و نیاز است بازبینی لازم در آن صورت گیرد.

شیخی یادآور شد: کمیسیون بهداشت بر این باور است که مشکل اصلی بحث اعتبارات نیست بلکه در مدیریت حساب شده و برنامه‌ریزی دقیق است که برای عملیاتی و اجرایی شدن سیستم ارجاع لازم است؛ در این رابطه کمیسیون بهداشت به وزارت بهداشت به منظور یکسان‌سازی سامانه‌های مختلف الکترونیک دو هفته مهلت داد زیرا ادغام و یکسان‌سازی سامانه‌ها یکی از زیرساخت‌های نظام ارجاع است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی از بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیشابور با حضور رؤسای این دانشگاه‌ها، معاون درمان وزارت بهداشت و نمایندگان متقاضی خبر داد و گفت: پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیشابور و نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص، رأی‌گیری شد و مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

کد خبر 593458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.