به‌کارگیری مهندس مشاور برای نظارت بر حُسن اجرای پروژه‌های عمرانی

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور فنی و اجرایی با بیان اینکه برای رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی شهر باید چاره‌اندیشی کرد، گفت: پیشنهادهای مختلفی همچون به‌کارگیری مهندس مشاور یا گروه مشاوران برای حُسن اجرای پروژه‌های عمرانی مطرح شده است، زیرا فقط با یک نفر ناظر نمی‌توان به تمام معضلات رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان معاونت عمران شهرداری اصفهان که با حضور کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر تشکیل شد، با بیان اینکه اکنون در معاونت عمرانی نزدیک به ۳۸۰ قرارداد پروژه وجود دارد، اظهار کرد: پیاده‌روسازی‌ها، خیابان‌سازی، تأسیسات آبرسانی، مناسب‌سازی‌ها، احداث پارک و فضای سبز از جمله اقدامات معاونت عمران شهرداری اصفهان به شمار می‌رود این در حالی است که تناسبی بین حجم بالای فعالیت‌های این معاونت با نیروی انسانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: استفاده از نظرات متخصصان، کارشناسان خبره و اساتید دانشگاهی در اجرای پروژه‌های عمرانی همواره یکی از اهداف مهم معاونت عمران شهرداری اصفهان محسوب می‌شود، در واقع سعی شده است به‌روزرسانی دانش در این معاونت صورت گیرد.

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور فنی و اجرایی با تاکید بر اینکه اعلام مشکل و درد همواره وجود دارد، اما وقت درمان، کسی یاری نمی‌کند، تصریح کرد: به طور مکرر نامه‌هایی مشتمل بر اشکالات عدیده فنی، حقوقی و پیمانی به خصوص در پروژه‌های مشارکتی شهر گوشزد شده است، اما مرجعی مسئول رسیدگی به این معضلات نشده است.

مظفر با اشاره به گزارش و اشکالات وارده از سوی کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی، گفت: اشکالات مطرح شده در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر صحیح است، اما باید فکری برای درمان این دردها کرد.

وی افزود: پیشنهادهای مختلفی همچون به‌کارگیری مهندس مشاور و یا گروه مشاوران برای حسن اجرای پروژه‌های عمرانی مطرح شده است، با یک نفر ناظر نمی‌توان به تمام مسائل و معضلات منطقه به صورت کامل رسیدگی کرد.

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور فنی و اجرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چارت سازمانی معاونت عمرانی شهرداری دچار نقیصه است و ادارات عمرانی مناطق پانزده‌گانه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، بنابراین باید در راستای ایجاد انگیزه برای کارشناسانی که چندین سال در این حوزه فعالیت کرده‌اند، اقدام کنیم که در این زمینه درجه‌بندی کارشناسان موجود در معاونت عمرانی و ادارات عمرانی مناطق پانزده‌گانه شهرداری از جمله پیشنهادها است، زیرا کاهش انگیزه نیروی انسانی باعث بروز خطا یا نداشتن توجه کافی و لازم در بُعد نظارت خواهد شد.

کد خبر 593438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.