ساماندهی زباله‌گردهای بندرانزلی در اولویت قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: یکی از علت‌های اصلی موفق نشدن طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر، حضور زباله‌گردها است که جمع‌آوری و ساماندهی این افراد عزم جدی مسئولان متولی شهرستان را می‌طلبد.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد زباله‌گردها در بندرانزلی رو به افزایش است و حضور این افراد، وانت‌بارهای دوره‌گرد و کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک طی دو سال اخیر، موجب موفق نشدن طرح تفکیک زباله در این شهر شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله‌گردها معتاد هستند و برای تأمین هزینه مواد مخدر خود اقدام به زباله‌گردی می‌کنند، افزود: معضل زباله‌گردی باید توسط مسئولان متولی به صورت ریشه‌ای رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصریح کرد: زباله‌گردی در این شهر به صورت مافیایی انجام می‌شود و شهرداری به تنهایی قادر به رفع این معضل نیست؛ ساماندهی زباله‌گردها همکاری و عزم جدی مسئولان متولی شهرستان را می‌طلبد. زباله‌گردی جرم است، زباله‌های خشک در محدوده شهری متعلق به نهاد خدمات‌رسان شهرداری است و افراد دوره‌گرد حق جمع‌آوری و بهره‌برداری از آن را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری زباله گردها و وانت‌بارهای دوره‌گرد در بندرانزلی نیازمند حضور پلیس پسماند با همکاری نیروی انتظامی است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در بندرانزلی وجود دارد که ۹۰ درصد اموال سرقتی در محدوده شهری به این کارگاه حمل می‌شود، لذا باید شناسایی و پلمب شود.

جعفری خاطرنشان کرد: برای ساماندهی زباله‌گردها به فرماندار شهرستان پیشنهاد دادم که شهرداری این آمادگی را دارد تا زباله‌گردهای شهر را برای انجام کار در کارخانه کمپوست ساماندهی کند. در کارخانه کمپوست حدود ۲۰۰ هزار تن زباله دپو شده و پیمانکار شهرداری برای اجرای طرح نیازمند تعداد زیادی نیروی انسانی است، بنابراین زباله‌گردها می‌توانند در این مکان با تفکیک زباله، از پیمانکار دستمزد آن را دریافت کنند.

وی گفت: شهرداری حتی این آمادگی را دارد تا برای ساماندهی و استقرار شبانه‌روزی و فعالیت زباله‌گردها در کارخانه کمپوست، امکاناتی ازجمله خوابگاه و حمام نیز در این مکان احداث کند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 593402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.