افزایش آمار غرق‌شدگی، حوادث ترافیکی و کار  در استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان آمار اجساد معاینه‌شده، فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO، برق‌گرفتگی، غرق‌شدگی، مصدومان و فوتی‌های حوادث کار، فوتی‌های حوادث ترافیکی، نزاع و درگیری‌ها، مسمومیت با قرص برنج و فوتی‌های ناشی از سوختگی طی سه ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

‌منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌طورکلی ۹۴۷ جسد در سه ماهه نخست سال جاری معاینه شد که این آمار در مدت مشابه ۱۴۰۰ برابر با ۹۸۸ جسد بوده و معاینه اجساد کاهشی ۴.۱ درصدی داشته است.

وی افزود: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در سه ماهه ابتدایی سال جاری برابر با ۱۷ نفر بوده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با هشت نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO با افزایش مواجه شده است.

کاهش آمار برق‌گرفتگی در سه ماهه ابتدایی سال جاری

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به آمار برق‌گرفتگی در سه ماهه ابتدایی سال جاری، ادامه داد: چهار نفر درپی حوادث دچار برق‌گرفتگی شدند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۱۲ نفر بوده، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه هفت نفر در سه ماهه ابتدایی سال جاری بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با پنج نفر بوده است و با افزایش آمار غرق‌شدگی روبه‌رو هستیم.

افزایش ۷.۵ درصدی مصدومان حوادث کار

فیروزبخت اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث کار در سه ماه ابتدایی ۱۴۰۱ برابر با ۶۷۱ نفر است و نسبت به سال گذشته که این تعداد برابر با ۶۲۴ نفر بوده است، با افزایش ۷.۵ درصدی مواجه هستیم. همچنین درپی حوادث کار ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته با ۳۴ فوتی، با افزایش ۸.۸ درصدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه درپی حوادث ترافیکی سه ماه نخست سال جاری ۲۵۵ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در سال گذشته برابر با ۲۳۹ نفر بوده و بیانگر افزایش ۶.۷ درصدی است، گفت: بیشترین آمار فوت ناشی از حوادث ترافیکی با آمار ۱۴۶ فوتی مربوط به تصادفات برون‌شهری استان است و درپی حوادث ترافیکی درون‌شهری نیز ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.

کاهش ۶.۵ درصدی مصدومان نزاع و درگیری‌ها

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری آمار مصدومان نزاع و درگیری‌ها برابر با ۱۰ هزار و ۴۶۰ نفر است و این آمار در مقایسه با مصدومان نزاع و درگیری در سال گذشته که برابر با ۱۱ هزار و ۱۸۶ نفر بوده، کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه ابتدایی سال جاری چهار نفر دچار مسمومیت با قرص برنج شدند و نسبت به سال گذشته که این آمار برابر با سه نفر بوده است با افزایش روبه‌رو هستیم، افزود: فوتی‌های ناشی از سوختگی طی مدت مذکور برابر با ۴۸ نفر است و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۵۱ نفر بوده، ۵.۹ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 593395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.