کدام بازیکنان در فضای مجازی مورد حمله شدید هواداران قرار گرفته‌اند؟+عکس

طبق یک آمار عجیب و غیرمنتظره، کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی منچستریونایتد، نخستین نفری است که به‌شدت مورد حمله هواداران در فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کریستیانو رونالدو و هری مگوایر در منچستریونایتد، بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر در توئیتر مورد آزار قرار گرفته‌اند. تنظیم کننده ارتباطات بریتانیا آفکام بیش از دو میلیون توئیت را در نیمه اول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کرد و نزدیک به ۶۰ هزار پیام توهین‌آمیز کشف کرد.

نفرت‌ها، عمدتاً روی افراد معدودی متمرکز بود و نیمی از پیام‌های ناخوشایند فقط به ۱۲ بازیکن که هشت نفر از آن‌ها برای منچستریونایتد بازی می‌کردند، بود.

بیشترین آزار فوتبالیست‌های لیگ برتر در توئیتر متوجه کسانی است؟

کدام بازیکنان در فضای مجازی مورد حمله شدید هواداران قرار گرفته‌اند؟+عکس

مشخص شد که رونالدو در طول دوره بررسی، بیشتر از هرکسی به شکل آنلاین مورد توهین قرار گرفته است در مجموع، بین سیزدهم آگوست ۲۰۲۱ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲، دقیقاً ۱۲ هزار و ۵۲۰ پیام توهین‌آمیز برای این فوروارد ارسال شده است.

مگوایر با ۸ هزار و ۹۵۴ توئیت در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که هم تیمی‌هایشان مارکوس راشفورد و برونو فرناندز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، هم آزار و اذیت زیادی تحمل را بازیکن غیر یونایتدی و پنجمین بازیکن در مجموع، دریافت کرده بود. فرد، جسی لینگارد، جک گریلیش، پل پوگبا و دیوید دخیا هم جمع ۱۰ بازیکن این لیست قرار دارند.

این مطالعه تعیین کرد که چه چیزی باعث افزایش توئیت‌های توهین‌آمیز ارسالی به فوتبالیست‌های لیگ برتر می‌شود.

در هفتم نوامبر زمانی که مگوایر پس از شکست دو بر صفر در دربی مقابل منچسترسیتی در اولدترافورد، از هواداران یونایتد عذرخواهی کرد، افزایش چشمگیری در این توییت های توهین‌آمیز مشاهده شد. پس از این اتفاق، سه هزار پیام توهین‌آمیز ارسال شد، که معادل ۱۰.۶ درصد از کل در آن روز خاص است.

برای جلوگیری از سوءاستفاده از فوتبالیست‌ها چه باید کرد؟

این گزارش نشان داد که هفت درصد از فوتبالیست‌های مورد تجزیه و تحلیل هر روز از طریق توئیتر مورد سو استفاده قرار می‌گرفتند و "کوین باخورست"، مدیر گروه آفکام برای پخش و محتوای آنلاین گفت که هم شرکت‌های فناوری و هم حامیان باید برای مهار آن تلاش بیشتری انجام دهند.

او گفت: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایمن‌تر کردن سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود برای کاربران، نیازی به برای صدور انتظار قوانین جدید ندارند.

زمانی که ما به تنظیم کننده ایمنی آنلاین تبدیل می‌شویم، شرکت‌های فناوری باید در مورد اقداماتی که برای محافظت از کاربران انجام می‌دهند کاملاً هوشیار باشند. ما از آن‌ها انتظار داریم که خدمات خود را با در نظر گرفتن موارد ایمنی، طراحی کنند.

حامیان همچنین می‌توانند نقش مثبتی در محافظت از بازی مورد علاقه خود داشته باشند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق طرفداران آنلاین مسئولانه رفتار می‌کنند و با شروع فصل جدید، از آن‌ها می‌خواهیم که پست‌های غیرقابل قبول و توهین‌آمیز را هر زمان که می‌بینند گزارش کنند.

کد خبر 593394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.