آرهوس دانمارک میزبان جاروبرقی آبی

آرهوس دانمارک، ربات "جمع‌آوری کننده زباله" را برای آب‌های خود طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توان حجم بالایی از زباله را از سطوح آب جمع‌آوری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری دانمارک اعلام کرد که شهر آرهوس یک ربات آبی جدید را در تلاش برای پاکسازی زباله‌ها راه‌اندازی کرده است. این ربات قادر است تا ۶۰ کیلوگرم زباله را قبل از تخلیه جمع‌آوری کند.

روند جمع‌آوری زباله‌ها در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود و قرار است در پاییز، این ربات که مانند ماشین چمن‌زنی عمل می‌کند، روزهای آخر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در آب‌های آرهوس عملیات خود را انجام دهد.

آرهوس دانمارک میزبان جاروبرقی آبی

بو فریستد، رئیس بخش نوآوری، فناوری و خلاقیت شهرداری آرهوسدر این رابطه گفت: "این دستگاه در مناطقی که ما شناسایی کرده‌ایم حرکت می‌کند و سپس زباله‌هایی را که در مسیر با آن برخورد می‌کند جمع‌آوری می‌کند. اداره خلاقیت شهرداری همچنین در حال کار بر توسعه فناوری است که با استفاده از آن بتوان بقایای نفت و بنزین را از آب جمع‌آوری کرد.

ابتکار شهر آرهوس، از چهاردهمین هدف جهانی سازمان ملل که در مورد حفاظت از حیات دریایی و تضمین استفاده پایدار از اقیانوس‌های جهان و منابع آن است، حمایت می‌کند. پیشبرد استفاده پایدار و حفاظت از آب‌ها همچنان مستلزم استراتژی‌ها و مدیریت مؤثر برای مبارزه با اثرات نامطلوب صید بی‌رویه، اسیدی‌شدن رو به رشد اقیانوس‌ها و پدیده اتروفیکاسیون ساحلی است.

آرهوس دانمارک میزبان جاروبرقی آبی

کد خبر 593376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.