عزم رومانی در برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی

شهر "دوا" در رومانی با خرید اتوبوس‌های برقی جدید و احداث ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی، سیستم حمل‌ونقل عمومی را "سبز" کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری شهر "دوا" در رومانی اعلام کرد که مبلغ ۴۴.۸ میلیون لئوی رومانی (۹.۴ میلیون یورو) را برای نوسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی محلی و خرید وسایل نقلیه زیست‌محیطی خرج کرده است.

شهر دوا در رومانی با هدف توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی بدون آلودگی در شهر و روستاهای اطراف آن، سرمایه‌گذاری کلانی انجام داد. بر اساس این پروژه، ۲۶ اتوبوس برقی خریداری و ۳۳ ایستگاه شارژ وسایل نقلیه ایجاد شد. این پروژه در مدت دو سال اجرا شد و مبلغ تأمین مالی آن ۳۷.۳ میلیون لئوی رومانی (۷.۸ میلیون یورو) بوده است.

هوندوار، یکی دیگر از شهرهای رومانیایی نیز پروژه مشابهی را با هدف بهبود حمل‌ونقل عمومی دوستدار محیط زیست، اجرا کرد. به عنوان بخشی از پروژه، هفت اتوبوس هیبریدی از نوع پلاگین خریداری شده است و سیستم‌های مدیریت ترافیک، بلیت الکترونیکی و پروژه‌های اشتراک دوچرخه پیاده‌سازی شده است. در مجموع، ۱۷۰ دوچرخه برای استفاده در سیستم اشتراک دوچرخه شهر در پنج ایستگاه کرایه در دسترس قرار گرفته است.

عزم رومانی در برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی

این پروژه همچنین شامل نوسازی یا گسترش ۱۵ ایستگاه حمل‌ونقل عمومی، ۱.۱۴ کیلومتر مربع جاده، ۱.۰۹ کیلومتر مربع مسیر دوچرخه و ۱۲.۷ کیلومتر مربع از مناطق عابر پیاده می‌شود. همزمان چهار چهارراه اصلی در شهر نوسازی شده است و ۴۹ اصله درخت کاشته در خیابان‌ها قرار داده شده است. مبلغ کل سرمایه‌گذاری ۴۵.۷ میلیون لئوی رومانی (۹.۶ میلیون یورو) است که ۴۲ میلیون لئوی رومانی (۸.۸ میلیون یورو) تأمین مالی غیرقابل استرداد بوده است.

رومانی تاکنون اقدامات بسیاری را از ارائه بلیت‌های حمل‌ونقل رایگان در ازای بازیافت گرفته تا برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی برای ترویج حمل‌ونقل عمومی انجام داده است. در جدیدترین اقدام، شهر منگلیا حمل‌ونقل عمومی و برقی رایگان را برای گردشگران تدارک دیده است تا علاوه بر ترویج گردشگری به حفظ هوای پاک کمک کند.

کد خبر 593375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.