خرید تجهیزات کرگیری و حفاری وایرلاین از آرمیکو

در حفاری وایرلاین و کرگیری که به دریل نیز معروف هستند، میله مته را تنها زمانی باید از انتهای سوراخ خارج کرد که مته نیاز به تعویض داشته باشد.

با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید حفاری وایرلاین و کرگیری در معدن چیست. انواع و نحوه کار این دستگاه‌ها در این مقاله بررسی می‌شود.

حفاری وایرلاین

در این مطلب به معدن چیست و انواع حفاری می‌پردازیم. حفاری وایرلاین و کرگیری یک روش ویژه در فرآیند حفاری معدن است و به لوله مغزه اجازه می‌دهد تا به راحتی مغزه را از انتهای چاه خارج کند، بدون اینکه تمام تجهیزات چاه را جدا کرده و آن را جدا و دوباره وصل کنند.

در حفاری وایرلاین و کرگیری که به دریل نیز معروف هستند، میله مته را تنها زمانی باید از انتهای سوراخ خارج کرد که مته نیاز به تعویض داشته باشد. از این روش حفاری وایرلاین و کرگیری می‌توان برای استخراج چاه‌هایی با عمق بیش از ۱۰۰۰ متر و قطر ۷۶ میلی متر استفاده کرد که عموماً برای حفاری عمیق برای استخراج نمونه‌های جامد و برای فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز استفاده می‌شود.

به زبان ساده می‌توان گفت که در حفاری وایرلاین و کرگیری می‌توان لوله داخلی را به کمک دراگلین که روی لوله مته قرار دارد جدا کرده و به زمین منتقل کرد. در واقع در حفاری وایرلاین و کرگیری هنگامی که هسته از لوله داخلی خارج می‌شود، لوله داخلی دیگری از رشته حفاری وایرلاین به داخل چاه منتقل می‌شود و عملیات حفاری بدون وقفه ادامه می‌یابد.

حفاری وایرلاین و کرگیری که عمدتاً برای عملیات بررسی و مغزه گیری استفاده می‌شود، به کربارل اجازه می‌دهد تا راحت تر و سریع‌تر از حفاری متریک، از میله‌های مته وارد و خارج شود. بنابراین لازم نیست هر بار میله‌ها را برای بازیابی هسته یا نمونه بردارید.

در سیستم حفاری وایرلاین و کرگیری ابزار بازیابی هسته که اورشات نامیده می‌شود و توسط کابل فولادی به وینچ متصل می‌شود، در حین کار از مرکز لوله‌های مته پایین می‌آید. در حفاری وایرلاین هنگامی که اورشات به پشت کربارل می‌رسد به آن می چسبد و آن را از لوله‌های مته جدا می‌کند، سپس لوله را با هسته توسط وینچ به سمت بالا کشیده و به زمین منتقل می‌کند.

کرگیری

دستگاه کرگیری و حفاری وایرلاین برای نمونه برداری از لایه‌های زیرزمینی زمین (خاک و توده سنگ) برای شناسایی، تایید و تجزیه و تحلیل سنگ و خاک استفاده می‌شود. این نمونه‌ها به دو صورت پودری و چوبی موجود هستند.

دستگاه کرگیری و حفاری وایرلاین که نمونه برداری میله‌ای را انجام می‌دهد، به دو صورت نمونه برداری متریک و نمونه برداری حفاری وایرلاین کار می‌کند. برای شناسایی دقیق‌تر لایه‌های زمین، نمونه‌های به دست آمده در آزمایشگاه آنالیز می‌شوند.

دستگاه کرگیری چگونه کار می‌کند؟

قبل از خرید دستگاه کرگیری و حفاری وایرلاین باید با عملکرد آن آشنا شوید. ماشین‌های حفاری وایرلاین از یک هسته الماسی استفاده می‌کنند. از آنجایی که الماس یکی از سخت‌ترین مواد است، می‌تواند بتن را برش دهد. البته اکثر مته‌ها از فولاد ساخته شده‌اند و فقط از تکه‌های الماس استفاده می‌کنند؛ زیرا الماس بسیار ارزشمند است.

در دستگاه حفاری وایرلاین، مته‌ها بر اساس نحوه ایجاد نیروی اعمالی به بتن و نوع تجهیزات حفاری به دسته‌های الکتریکی، پنوماتیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند. اکثر دستگاه‌های کرگیری مدرن و دستگاه حفاری وایرلاین کاملاً اتوماتیک هستند. این دستگاه‌ها به صورت دیواری نصب می‌شوند و تنظیمات بسیار آسانی دارند و ۳۶۰ درجه می‌چرخند و دایره کاملی از بتن بریده و حالت استوانه‌ای به جا می‌گذارند.

مته دستگاه کرگیری و حفاری وایرلاین می‌تواند استوانه‌هایی را از ۱۰ میلی متر تا ۱۸۰ سانتی متر برش داده و جدا کند. از دستگاه حفاری وایرلاین زمانی استفاده می‌کنند که بخواهند مسیرهایی را در بتن برای لوله‌ها، سیم کشی‌ها و کانال‌ها ایجاد کنند. همچنین حفاری وایرلاین به کمک مته های مخصوص دریل مکانیکی انجام می‌شود.

خرید تجهیزات کرگیری و حفاری وایرلاین از آرمیکو

معدن چیست و انواع آن

به طور کلی پاسخ به سوال معدن چیست و تعریف معدن، مکانی است که در آن تجمع قابل توجهی از انواع فلزات و سنگ‌های با ارزش اقتصادی بالا، مشاهده می‌شود. در یک تعریف دقیق‌تر، اجتماع و توزیع بیش از حد معمول یک کانی در سنگ را معدن می‌نامند. معادن عمدتاً به صورت رگه‌ها، درزها، سنگ‌ها یا رسوبات یافت می‌شوند.

میزان بهره برداری به روش حفاری وایرلاین و کرگیری از این ذخایر با توجه به بازده اقتصادی، میزان سرمایه گذاری، نیروی کار متخصص و انرژی مورد نیاز برای استخراج، پالایش و انتقال مواد استخراج شده از معادن متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود. در ادامه به این سوال که به طور کلی معدن چیست پاسخ خواهیم داد.

تاریخچه کشف و بهره برداری از معدن چیست

شاید برای شما هم سوال باشد که از زمان تمدن بشری، موارد استفاده از سنگ معدن چیست سرامیک و فلزات موجود در نزدیکی سطح زمین برای ساخت ابزار و سلاح‌های اساسی رایج بوده است. یکی از اولین معادنی که حدود ۴۰۰۰ سال پیش توسط انسان کشف و مورد حفاری وایرلاین و کرگیری قرار گرفت، معادن سنگ چخماق بود. مصریان باستان اولین کسانی بودند که برای تزئینات و سفال به روش حفاری وایرلاین و کرگیری از معدن استخراج کردند.

بعدها مصریان از سنگ معدن‌های زیادی برای ساختن سازه‌های عظیم در مصر استفاده کردند. پس از مدت کوتاهی به کمک حفاری وایرلاین و کرگیری، معادن فیروزه و مس در جاهای دیگر پیدا شد.

کلام آخر

گروه صنعتی و معدنی آرمیکو https://armico.ir در سه زمینه تولید ماشین آلات حفاری، تولید تجهیزات حفاری و ارائه خدمات حفاری فعالیت می‌نماید. این مجموعه با نزدیک به ۲۰ سال سابقه در زمینه ساخت و تولید انواع ماشین آلات حفاری و تجهیزات مورد مصرف آن، یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان در صنعت خود به شمار می‌رود.

در کنار بخش تولید، این مجموعه توانسته است امور خدماتی حفاری را در برنامه کاری خود قرار داده و به موفقیت‌هایی نیز در این زمینه دست یابد. در این مطلب سعی کردیم بدانید معدن چیست و حفاری به روش وایرلاین و کرگیری چگونه است. امیدواریم مورد پسند شما واقع بوده باشد.

کد خبر 593345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.