نصب ابرپرچم سرخ حسینی بر بام خمین

شهردار خمین با اشاره به اینکه معابر و میادین خمین رنگ و بوی محرم گرفت، گفت: ابرپرچم سرخ حسینی بر بام خمین کوه بوجه نصب شد.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شهرداری خمین اقدامات متنوعی در راستای سیاه‌پوش شدن چهره شهر در دستور کار قرار داده است تا حال و هوای شهر در دهه عزاداری سرور و سالار شهیدان معطر از معنویت و شور حسینی شود.

وی افزود: آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر و میادین باید به نحوی ملموس برای شهروندان صورت پذیرد و با توجه به محدودیت‌هایی که در سال‌های قبل با وجود بیماری کرونا داشتیم تلاش کردیم محرم امسال متفاوت از سال‌های با کرونا برگزار شود.

شهردار خمین افزود: واحدهای خدمات و ایمنی شهری، زیباسازی و اداره فرهنگی و اجتماعی از هفته‌های قبل برای آمادگی در استقبال شایسته و باشکوه از ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برنامه‌ریزی لازم انجام دادند، در نقاط مختلف شهر کتیبه، پرچم و ریسه و غیره نصب کردند؛ خروجی این اقدامات در فضاهای مختلف شهر مشهود است.

احمدی گفت: نصب ۱۰ هزار متر ریسه مشکی در سطح شهر، نصب پرچم افراشته در میدان انقلاب، شهید مدرس، پلیس، نه دی، امام خمینی، و نصب پرچم‌های اهتزاز در میدان انقلاب، پل روبروی بیت حضرت امام، پل سردار شهید حسینی فر، نصب ابر پرچم سرخ حسینی در بام خمین کوه بوجه انجام شده است.

وی با اشاره به مشارکت در فضاسازی شهری با محله‌های کمتر توسعه یافته از جمله شاهین، بلوار کشاورز، شهرک، افزود: نصب بنر با موضوع محرم در سطح شهر، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی هیئت‌های مذهبی در نقاط پرتردد شهر از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهردار خمین از همکاری در صدور مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات مربوط خبر داد و گفت: المان حسین (ع) در میدان ۱۵ خرداد، المان مشک در میدان انقلاب اسلامی، المان‌های دست در میدان انقلاب اسلامی و المان عاشورا در میدان بسیج نصب شد.

احمدی ادامه داد: نصب پرچم‌های دسته چوب در مسیر خیابان امام خمینی (ره)، بلوار شهید بهشتی، بلوار قدس، پخش تیزر و اسلاید با موضوع نگهداشت آئین‌های بومی ایام محرم در خمین، آذین فضای بیرون مصلی امام خمینی، شهرداری انجام شد.

وی گفت: سیاه پوش کردن بقعه مطهر امامزاده محمد و بیت حضرت امام خمینی و دیگر اماکن در مسیرهای عزاداری، و همچنین نصب ابر پرچم متبرک شده کربلا روبروی بقعه متبرک امامزاده محمد از سوی شهرداری خمین انجام شده است تا چهره و سیمای شهر متناسب با ایام محرم معنوی و سرشار از شور و شعور حسینی شود.

کد خبر 593282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.