اتوبوس‌های اختصاصی زنانه و مردانه در تهران نداریم

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به تمام شهروندان است، اعلام کرد: اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی زنان یا اتوبوس اختصاصی مردان در تهران نداریم.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موضوع تفکیک فضای در اختیار مردان و زنان در اتوبوس‌ها به عنوان موضوعی پذیرفته شده، از چند دهه قبل در ناوگان اتوبوسرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حتی در بعضی از شهرهای جهان اجرا می‌شود، اما در تهران، موضوعی تحت عنوان اتوبوس اختصاصی وجود ندارد.

بر اساس این اطلاعیه، تفکیک فیزیکی موجود که سال‌های زیادی است در ناوگان اتوبوسرانی تهران اعمال می‌شود، بر اساس میزان نیاز و میزان تقاضای مردان و زنان سهم‌بندی شده است و لزوماً به نسبت مساوی نیست، همچنین در بعضی اتوبوس‌ها و خطوط و ایام و ساعات، ممکن است این سهم نسبت به فضای ثابت پیش‌بینی شده متغیر باشد.

این اطلاعیه افزود: نیروهای بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در بعضی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به مردان و در بعضی ساعات به طور کامل به زنان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: موضوعی به نام اتوبوس اختصاصی زنان یا مردان در تهران وجود ندارد و ناوگان اتوبوسرانی تهران بر اساس رسالت و مأموریت خود در خدمت تمام شهروندانی است که با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودهای موجود، اتوبوس را به عنوان وسیله رفت و آمد خود در سطح شهر انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 593253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.