۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
اهرم مالی جدید بارسا فعال شد

بارسایی‌ها که مدتی است برای تامین اعتبارات مالی تمام تلاش خود را می‌کنند، برای برون‌رفت از مشکلات یک اهرم مالی دیگر نیز فعال کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، رئیس باشگاه بارسلونا، خوان لاپورتا به‌تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این باشگاه مجبور است برای ثبت قرارداد بازیکنانی چون کانده و لواندوفسکی، یک اهرم مالی دیگر نیز فعال کند.

زمانی که کانده به عنوان جدیدترین خرید آبی‌اناری‌ها معرفی شد، لاپورتا گفت: ما برای تأمین اعتبارات مالی ۲۵ درصد از سهام استودیو بارسا را به شرکت سوسیوس می‌فروشیم.

سوسیوس پلتفرمی است که توکن‌های هواداری باشگاه‌های خاص را با هدف کمک به طرفداران برای تحت‌تأثیر قرار دادن تصمیمات درون تیم‌ها می‌فروشد.

مدیرعامل باشگاه بارسلونا اضافه کرد: کار ساده‌ای نیست؛ با این حال اگر بتوانیم همه منابع مالی را به خوبی تجمیع کنیم و بدانیم که چطور و در چه زمانی اهرم‌ها فعال شوند، مطمئنم که می‌توانیم قرارداد بازیکنان جدید را رسماً ثبت کنیم. نسبت به آینده خوش‌بین هستیم. ما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهیم تا خریدهای جدید را ثبت کنیم.

نخستین‌بار نیست که بارسا برای جمع‌آوری پول بیشتر در تابستان امسال برای کاهش بدهی‌های ۱.۲ میلیارد یورویی (۱.۱ میلیارد پوند یا ۱.۵ میلیارد دلار)، قرارداد جدیدی را امضا می‌کند.

بارسا در ابتدا ۲۶۷ میلیون یورو (۲۲۹ میلیون پوند با ۲۷۷ میلیون دلار) از فروش ۱۰ درصد از حق پخش تلویزیونی لالیگا خود به شرکت سرمایه‌گذاری جهانی سیکس استریت به دست آورد؛ سپس ۱۵ درصد دیگر را نیز برای جمع‌آوری ۳۱۵ میلیون یورو به فروش رساند. این قراردادها به بارسلونا اجازه داد تا خرید ۵۹ میلیون یورویی رافینیا از لیدز و ۵۰ میلیون یورویی لواندوفسکی از بایرن مونیخ را تکمیل کنند.

علاوه بر این، فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن به ترتیب از آث‌میلان و چلسی در نقل و انتقالات به صورت آزاد به خدمت گرفته شدند و قرارداد جدیدی نیز با عثمان دمبله امضا شد.

بارسا می‌تواند با فروش ۴۹.۹ درصد از مجوز و تجارت بارسا (BLM)، سازمانی که خرده‌فروشی و بازاریابی باشگاه را مدیریت می‌کند، تلاش دیگری برای جذب سرمایه بیشتر انجام دهد. درحال‌حاضر جذب برناردو سیلوا از منچسترسیتی نیز در دستور کار سران بارسا قرار گرفته و ممکن است برای نهایی شدن این انتقال نیاز به پول بیشتری باشد.

لاپورتا در پاسخ به پرسشی درباره شانس بارسا برای جذب بازیکن پرتغالی سیتی گفت: ابتدا باید قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کنیم، سپس خواهیم دید اگر مربی درخواست تقویت بیشتر ترکیب تیم را داشته باشد، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

دورنمای بازگرداندن لیونل مسی به تیم اسپانیایی نیز اخیراً بار دیگر مطرح شده است، زیرا هم لاپورتا و هم سرمربی بارسا یعنی ژاوی اذعان کرده‌اند که می‌خواهند او به کاتالونیا بازگردند. مدیرعامل بارسا پیش از این در رابطه با احتمال بازگرداندن مسی گفته بود: او در حال حاضر زیکن پاری سن ژرمن است. من دیگر نظری نمی‌دهم. فکر می‌کنم بارسا یک بدهی اخلاقی به او دارد. ببینیم در آینده چه می‌شود.

کد خبر 593209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.