۳,۰۰۰ کیلومتر راه تخریب شد

سیل در هفته گذشته ۲۲ استان را درگیر کرد موجب تخریب سه هزار کیلومتر راه شد و بیشترین حجم تخریب در محورهای استان‌های جنوبی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: میزان خسارات واردشده بر جاده‌های اصلی و غیرشریانی و روستایی بالغ بر هزار میلیارد است و چهار محور اصلی درحال‌حاضر بسته است که مسیر جایگزین برای آن‌ها تعیین شده است.

همچنین غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: سیلی که در هفته گذشته ۲۲ استان را درگیر کرد موجب تخریب سه هزار کیلومتر راه شد و بیشترین حجم تخریب در محورهای استان‌های جنوبی است.

وی افزود: راهداران در ۷۱ نقطه در حال بازگشایی مسیر مردم هستند و تاکنون ۴۵ هزار متر مکعب آوار برداری صورت گرفته است.

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت :۵۳ محور تاکنون بازگشایی شده و ۱۸ محور همچنان بسته و ۱۳ محور هم غیرشریانی و حدود ۳۰۰ محور روستایی هم هنوز بسته است.

بهرامی‌نیا گفت: یکی از مشکلات سازمان راهداری فرسودگی ناوگان و تجهیزات راهداری است.

آخرین آمار خسارت به راه‌های استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل، خساراتی به ۱۸ شهرستان استان وارد شد.

وی افزود: همچنین خسارت‌هایی به ۹۸ کیلومتر از راه‌های روستایی و جاده‌ای، ۶۱ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها، ۲۱۳ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری وارد شد.

تلاش راهداران و بسیج سازندگی برای بازگشایی گردنه بیژن سمیرم

احسان قادری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم اظهار کرد: در بارندگی‌های روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب، مسیر جاده گردنه بیژن بخش پادنای سمیرم به شهرستان سی سخت بر اثر رانش و ورود سنگ و گل و لای به جاده مسدود شده است.

وی افزود: حوزه استحفاظی سمیرم در گردنه بیژن ۱۳ کیلومتر است که از این ۱۳ کیلومتر، چهار کیلومتر آن مسدود شده و راهداران و بسیج سازندگی استان با تلاش بی وقفه توانسته اند سه کیلومتر آن را بازگشایی کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم گفت: صعب العبور بودن مسیر، ارتفاع بالای سه هزار و ۳۰۰ متر و بارش شدید و حجم بالای سنگ و گل و لای در این جاده کار را برای راهداران سخت کرده است.

قادری افزود: با توجه به استقرار دستگاه‌های سنگین راهداری پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده این مسیر بازگشایی و ایمن شود.

کد خبر 593189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.