مهمترین چالش سال تحصیلی جدید کمبود سرویس مدارس است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز مهمترین چالش برای این نهاد کمبود سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز سه‌شنبه _یازدهم مردادماه_ در جلسه هم اندیشی و هم افزایی سرویس مدارس، اظهار کرد: برای درک حساسیت موضوع سرویس مدارس کافی است یک لحظه شهر را در زمان بازگشایی مدارس بدون سرویس مدارس تصور کنیم، به طور حتم با گره‌های کور ترافیکی سنگینی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس در حکم یک کلاس سیار برای دانش‌آموزان است، ادامه داد: توجه ویژه به مباحث فرهنگی در این عرصه بسیار حائز اهمیت است که نباید از دید نظارتی شرکت‌های حمل‌ونقلی دور بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌ها جان فرزندان خود را به ما امانت می‌سپارند، پس سرویس‌های مدارس، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل باید امین باشند، زیرا امانت‌های الهی را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان توأمان مهم است، گفت: باید عنایت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم، بنابراین در ابتدا شرکت‌های حمل و نقل انتظارات خود را کامل به راننده بیان کنند و در صورت قبول مسئولیت، در طول مسیر خدمت‌رسانی رانندگان، از نظارت‌های دوره‌ای و نظارت بالینی غافل نشوند.

ابراهیمی تاکید کرد: امروز مهمترین چالش آموزش و پرورش کمبود سرویس مدارس است، اما معتقدیم نبود سرویس مدارس بهتر از سرویسی است که شرایط قبول مسئولیت و امانت را از جنبه‌های مختلف ندارد، چرا که ممکن است سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان متأثر از آن خدشه‌دار شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیت موضوع مهمی است و باید تلاش کرد کمبودها را جبران کنیم، اما کیفیت موضوعی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

کد خبر 593177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.